Rayville i nytt samarbete

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Sov- och loungeklädesmärket har inlett samarbete med tysk distributör och lanseras i höst på tre nya marknader.

Rayville lanseras i höst i Tyskland, Österrike och Schweiz och finns då sedan starten för två år sedan på sju marknader och hos fler än 260 återförsäljare. Det är ett hundratal fler butiker än förra hösten.

Företaget har, med start för innevarande höstsäsong, inlett samarbete med tyska distributören F1-Generation som även arbetar med DKNY, Ralph Lauren, Stella McCartney och Michael Kors.

Nya återförsäljare i höst är bland andra varuhuset Galeries Lafayette i Berlin och på tyska varuhuskedjan Deuringer, Ellos och inska klädkedjan Halonen.

– Det är oerhört roligt att vi har fått möjlighet att inleda ett distributionssamarbete med F1-Generationsom har mer än 25 års erfarenhet av branschen och jobbar med ledande varumärken i flera europeiska länder. Responsen har också varit god från butikerna och för att vara en första säsong så har vi fått enmycket bra start med knappt 50 butiker i Tyskland, Österrike och Schweiz som har valt att ta in Rayville, säger Klas Rosenblad, grundare av Rayville i en kommentar.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Habit Modegalan
Starkt startfält i Modegalan

Här är alla 36 finalister i årets upplaga av Habit Modegalan. Den 16 november koras 13 vinnare på Berns i Stockholm.

EoE Glasses anställer två

Glasögon- och accessoarmärket rekryterar designer och kommunikationsansvarig. Därtill plockar företaget hem pr-ansvaret.

Två mässor i en

Slowfashion på hotell

Soot Sthlm öppnar tillfällig butik i Stockholm.

Så ser nya Stadium ut

Sportkedjan lanserar nytt inredningskoncept i Stockholm i veckan. I november öppnar första butiken dedikerad till juniorkonceptet. Habit har mött vd Karl Eklöf i den uppdaterade butiken på Drottninggatan.

Jobb & karriär
Happy Plugs med ny vd

Odd Mollys och Gudrun Sjödéns tidigare vd till teknikföretaget.

Pretto pr rekryterar

Arkiv

Jubilerande mössamarbete

Hon kampanjar för Ellos

E-handlaren satsar klassiskt och parisiskt i höstkampanjen.

Sealife lämnar Kungsgatan

Newbie till Storbritannien

Kappahl tar baby- och barnbutikskonceptet till nya marknader.

Med kroppsmått i fokus

Skoföretag poppar upp i Milano

Vagabond öppnar ännu en tillfällig butik.

Här är JC-vd:ns nya giv

Efter ett tjugotal butiksstängningar rustar Stefano di Martino för ett nytt butikskoncept med totalt sex nya butiker.

De visar upp sig i Paris

I ASFB:s regi deltar flera svenska modevarumärken under Paris modevecka.

Så sålde Inditex

RFSU lanserar modemärke

Organisationen släpper kollektion som ska säljas på Colette i Paris i höst.

Nysatsning för Esprit

Jobb & karriär
Stadium möblerar om

Företaget delas upp i två delar och han blir ansvarig för Stadium AB. Därtill har en ny landschef utsetts för Sverige.

Johan Lindeberg till Habit Modebranschens Dag

Designern är en av många talare under Habit Modebranschens Dag som äger rum 6 oktober i Stockholm.

Hon ska utveckla Mood

Blommor, skräddat och volym

Så ser H&M Design Award-vinnaren Richard Quinns kollektion ut.

VRG utvidgar Don Donna

Sko- och accessoarkoncernen lanserar första egna reseserien.

Hufvudstaden utökar med Chanel

Franskt lyxmodemärke etablerar tre butiker för skönhetskonceptet i Sverige.

Scorett tar över Wallenbergs

Så sålde H&M

Coaching-app ska lyfta detaljhandeln

Resultat: 400 000 färre plastpåsar

Dyrare kläder och skor

Zeta Display förvärvar norskt

Nian i nya händer

Jobb & karriär
Pr-byrå skiftar vd

Så ska blandtextilier återvinnas

Modeföretag möblerar om i styrelsen

Guess satsar i Norden

Näthandel för jackmärke

Sänd till en kollega

0.123