Nu kommer Lidls och Klums kollektion

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Supermodellen och lågpriskedjans kläder presenteras i New York.

Habit har tidigare skrivit om att tyska modellen och kläddesignern Heidi Klum och Lidl inlett ett samarbete. Nu står det också klart när kläderna kommer att hamna i butikerna.

Efter en sociala medier-kampanj ska kläderna nu presenteras för första gången på New York Fashion Week den 7 september för att sedan lanseras i alla Lidls butiker 18 september.

Kollektionen kommer att bestå av bland annat leopardmönstrade blazers, bomberjackor och skinny jeans.

- Jag ville skapa mode med en wow-effekt som gör det enkelt att kombinera plaggen. Mode för kvinnor som vill klä sig snyggt och allt till ett oslagbart pris, säger Heidi Klum i en kommentar.

Mer om: Heidi Klum | Lidl


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Jobb & karriär
Edblad ser över varumärket och rekryterar

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Gap till varuhuskedja

Åhléns plockar in baby- och barnkläder från Gap.

Detaljhandelsföretag anmälda för brister i kemikaliekontroll

Klädskapare fick hederspris

Coop säger upp avtal med Postnord

Osäkra lönelägen i etiopisk textilindustri

Nyhetsbrev

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Arkiv

Zalando blir mer fysiskt

Nyputsat hos GSL

Newhouse bygger om butiker

Modeföretaget lanserar ny logotyp och butiksinredning.

Esprit tar över butiker

Två franchisebutiker övergår i modeföretagets regi och därtill nyöppnar Esprit butiken i Täby centrum som gick i konkurs i höstas.

Lindex stänger i Tidaholm

Lyko till Finland

Hon jobbar för Puma

Så blir de nya avgifterna

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Bergans med butik

Helomvändning krävs för Lindex

Syskonduo hos Björn Borg

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Här öppnar Lyko

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Digitalt skifte pressar handlarna

Pandora till Linden

Ny riktning för Depeche

River Island öppnar barnmodekoncept

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Klarna stöttar London College of Fashion

Valentin ger försäljningsskjuts

Uppåt för Zalando

Välkomnar förslagen mot stöldligor

Svea skor sig

Boozt rekryterar

Ny chef på Citycon

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.239