SFD får styrelseordförande

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Stockholm Fashion District får ny styrelseordförande och vice vd. Därtill ska en rådgivande grupp tillsättas för att fortsätta utveckla området.

Vanessa Leporati blir ny styrelseordförande i Stockholm Fashion District, SFD, och Jessica Johanneson tillträder som vice vd. Det framgår av ett pressmeddelande från Trade Partners Sweden, tidigare Agenturföretagen, som driver SFD.

Därtill ska en rådgivande grupp tillsättas för att hjälpa till med den framtida utvecklingen av området.

Stockholm Fashion District är en dynamisk plats med otroligt stark potential. Antalet besökare ökar och stora affärer genomförs här. Behovet av en styrelseordförande för just SFD har blivit tydligare och Vanessa Leporati är det självklara valet för denna roll för oss, säger Jan Björnum, ordförande för Trade Partners Sweden som driver SFD i en kommentar.

Vanessa Leporati har under en längre tid varit med och utvecklat SFD i rollen som Head of Development & Partners och har även mångårig erfarenhet från modebranschen. Jessica Johanneson var tidigare Head of Business & Events och har även hon en bakgrund ifrån modebranschen, med inriktning på affärsmannaskap.

Vd för SFD och Trade Partners Sweden är Helena Waker.

Stockholm Fashion District invigdes i februari 2016. I dag finns 900 varumärken, 155 showroom fördelade på drygt 14 300 kvadratmeter. I området hålls 22 event och mässor med flera tusen besökare varje säsong.

Association of Trade Partners Sweden/Agenturföretagen har över 650 företagsmedlemmar varav lejonparten, 400 företag, är verksamma inom mode och design.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Lyko till Finland

Så blir de nya avgifterna

Nyhetsbrev

Esprit tar över butiker

Två franchisebutiker övergår i modeföretagets regi och därtill nyöppnar Esprit butiken i Täby centrum som gick i konkurs i höstas.

Arkiv

Newhouse bygger om butiker

Modeföretaget lanserar ny logotyp och butiksinredning.

Hon jobbar för Puma

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Helomvändning krävs för Lindex

Bergans med butik

Syskonduo hos Björn Borg

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

Digitalt skifte pressar handlarna

Här öppnar Lyko

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Så ser Asos sportmodesatsning ut

E-handlaren lanserar egen sportkollektion.

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av koncernens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Pandora till Linden

NK storsatsar - blir större och lyxigare

Varuhuset i Stockholm byggs om och ut och välkomnar nya hyresgäster som Balenciaga och Valentino. Därtill gör varuhuset en herrmodesatsning med förändringar på bland annat herrmodeplanet.

Rivia Sports växlar upp

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Klarna stöttar London College of Fashion

Valentin ger försäljningsskjuts

Uppåt för Zalando

Välkomnar förslagen mot stöldligor

Svea skor sig

Boozt rekryterar

Ny chef på Citycon

Kungens Kurva Shoppingcenter byggs ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.143