SFD får styrelseordförande

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Stockholm Fashion District får ny styrelseordförande och vice vd. Därtill ska en rådgivande grupp tillsättas för att fortsätta utveckla området.

Vanessa Leporati blir ny styrelseordförande i Stockholm Fashion District, SFD, och Jessica Johanneson tillträder som vice vd. Det framgår av ett pressmeddelande från Trade Partners Sweden, tidigare Agenturföretagen, som driver SFD.

Därtill ska en rådgivande grupp tillsättas för att hjälpa till med den framtida utvecklingen av området.

Stockholm Fashion District är en dynamisk plats med otroligt stark potential. Antalet besökare ökar och stora affärer genomförs här. Behovet av en styrelseordförande för just SFD har blivit tydligare och Vanessa Leporati är det självklara valet för denna roll för oss, säger Jan Björnum, ordförande för Trade Partners Sweden som driver SFD i en kommentar.

Vanessa Leporati har under en längre tid varit med och utvecklat SFD i rollen som Head of Development & Partners och har även mångårig erfarenhet från modebranschen. Jessica Johanneson var tidigare Head of Business & Events och har även hon en bakgrund ifrån modebranschen, med inriktning på affärsmannaskap.

Vd för SFD och Trade Partners Sweden är Helena Waker.

Stockholm Fashion District invigdes i februari 2016. I dag finns 900 varumärken, 155 showroom fördelade på drygt 14 300 kvadratmeter. I området hålls 22 event och mässor med flera tusen besökare varje säsong.

Association of Trade Partners Sweden/Agenturföretagen har över 650 företagsmedlemmar varav lejonparten, 400 företag, är verksamma inom mode och design.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Skobranschen blickar mot ny säsong

Onsdagen var premiärdag för sko- och väskmässan i Nacka. – Det är superkul att vara här, säger Pernilla Karåker, som är här för första gången med ett nytt varumärke.

Ny kompetens till Mucker

Modeföretaget plockar in ny partner.

Rayville i nytt samarbete

Sov- och loungeklädesmärket har inlett samarbete med tysk distributör och lanseras i höst på tre nya marknader.

Samtida och progressivt mode ledde till vinst

I juli blev Göteborgbaserade L´Homme Rouge europeisk herrmodefinalist i Woolmark Prize. Nu väntar internationella finalen av tävlingen.

Billigare mode i sommar

Trögt för Lindex

Modekedjans omsättning minskade under andra kvartalet. Nu väntar kostnadsbesparingar under 2017 och stängningar av butiker.

Utmanande kvartal för Odd Molly

Omsättningen ökade men resultatet minskade för modebolaget under andra kvartalet.Tillväxten sker framförallt i egna kanaler och nu väntar ny kollektionsstrategi.

Arkiv

Nytt denimmärke för barn

I höst lanseras ett Göteborgsbaserat denimvarumärke för barn i tweenieåldern. Vd:n och grundaren arbetade tidigare som produktionschef hos Nudie jeans.

Björn Borg bjuder in

Under visningsveckan i slutet av augusti bjuder Björn Borg in allmänheten till visning med anledning av lansering av ny signaturkollektion.

Blocketutmanare till Sverige

Inom några veckor introduceras Facebooks köp- och säljplattform Marketplace i Sverige.

Ljusare i sällanköpshandeln

Hon lämnar varuhusen

Modekoncernen RNB tappar chef för varuhusverksamheten.

Samsøe & Samsøe tappar designer

”Vi tar Bread and Butter till nästa nivå”

Större, mer tillgängligt och mer internationellt. Så sammanfattar Sigrid Dalberg-Krajewski, Zalandos kommunikationschef, modefestivalen som drar igång i september.

Jobb & karriär: Stadium med ny marknadschef

Han kliver på som sportkedjans nye marknadschef i november.

Glossybox i nya händer

Dags för modevecka

I dag måndag öppnar modeveckan i Stockholm Fashion District, SFD, i Nacka strand. Förutom inköp och mässor väntar inspirationsföreläsningar, trendsamtal, mingel och utställningar.

Skoföretag växlar upp

Efter rekordår fördubblar nu Kavat produktionskapaciteten med ny anläggning i Bosnien och Hercegovina.

Seg sommar i modehandeln

2017 ser inte ut att bli något lysande år i modehandeln. Efter en trög vinter blev våren en besvikelse - och nu adderas en seg sommar till statistiken.

DePalma ger stil åt besöksnäringen

Nu kommer Lidls och Klums kollektion

Izettle på väg mot notering

Nybro klär av modebranschen

HABIT PÅ KÖPENHAMNS MODEVECKA. Nicholas Nybro stod för Köpenhamnsveckans mest minnesvärda visning – redan första dagen.

Nytt nummer av Habit

En utgåva fullmatad med intervjuer, branschnyheter och inspiration.

Ungt mode och teknik

E-handlare förändrar i styrelsen

Han lämnar Kappahl

Debenhams vinst minskar

Grandpa följer upp succén

Världsbäst på e-köp

Nu kan Amazonkunder testa hemma

Gants vd till Vitamin Well

Utökad skosatsning för Londonmässa

Hon lämnar Marketplace

Tierra vinner outdoorpris

Nu är Klarna bank

Sänd till en kollega

0.128