Nytt nummer av Habit

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

En utgåva fullmatad med intervjuer, branschnyheter och inspiration.

Välkommen till ett nytt nummer av branschtidningen Habit! 

• Vem är din kund och hur väl känner du den? Utan kunskap och analys är du snabbt förlorad. Läs om vad som krävs för att fånga konsumenternas hjärta. Analytikern och experten Marco Wolters från nederländska GFK reder ut begreppen kring generation X, Y och Z.

• Möt Jarno Vanhatapio – vd:n som räknar sekunder.

• Habit har träffat grundarna bakom Totême, varumärket som visningsdebuterar under Fashion Week Stockholm.

• Är det fullkomlig anarki i reaträsket eller råder det ordning och reda? Habit har synat reafenomenet i sömmarna och bland annat talat med en aktör som vägrar sänka priserna.

•  Det har minst sagt varit en turbulent tid sedan JC kom i nya ägarhänder. Efter rekonstruktionen är den nya vd:ns ambition att bygga en ny denimdestination. Kommer han att lyckas? Habit har intervjuat Stefano di Martino.

• Hur ser modet ut hösten/vintern 2018/2019? Habits reporter Christina Bild har utkristalliserat åtta trender efter att modevärldens orakel har sagt sitt.

• Avstamp för våren. Habit har talat med 18 varumärken och inköpare om nyheterna inför våren 2018.

• Möt vd:n Catharina Herré och läs om hur hon gör ett mer än hundraårigt Palmgrens relevant.

• Det är historiens största börsintroduktion. Habit har djupdykt i kinesiska Alibaba

• Vad innebär branschens omritade karta och marknadens nya krav för agenturskrået? Habit har pratat med några branschprofiler och dessutom träffat duon bakom Lindeblad & Wendin som har funnits sedan 2002.

Trevlig läsning!       



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Rejäl tillväxt för Boozt

Nära dubblerad försäljningsökning för e-handlaren som redovisar negativt men förbättrat resultat för tredje kvartalet.

Flygplatsbutik för Wood Wood

H&M i blåsväder igen för klädbränning

Modekoncernen bränner kläder vid kommunala värmeverk även i Sverige. Det avslöjas i Svt:s program Uppdrag Granskning som samtidigt också lyfter fram att koncernen inte skänker plagg till välgörenhetsorganisationer.

De är överens om etableringsjobb

Facket och arbetsgivarorganisation ense om modell för etableringsjobb.

Jobb & karriär
Interimskonsult till Kappahl

Axel Johnson blev alla tiders arbetsgivare

Nyhetsbrev

VRG i avtal med SAS

Arkiv

Parfymtjänst på export

Svenska Sniph plockar in kapital och tar tjänsten till nya marknader.

Kostymtillverkare förädlar onlinenärvaron

Provrummet gillas av kunderna

Qliro Group avyttrar

Årets julklapp korad

Speglar de svenska konsumenternas ökande klimatmedvetenhet, vilja att ta hand om sin hälsa samt att vara fri, flexibel och stundtals bekväm, enligt HUI Research.

Black Friday blir Green och går till välgörenhet

Newbie öppnar första butiken i London

Här är alla vinnare i Habit Modegalan 2017

På torsdagskvällen utsågs 13 vinnare under Habit Modegalan som ägde rum på Berns Salonger i Stockholm under ledning av Ebba Kleberg von Sydow.

H&M får inte plagiera Adidas

EU-domstolen fastslår att H&M inte får använda parallella streck på sina sportkläder. Konceptet tillhör Adidas.

Black Friday hetare än någonsin

Black Friday väntas slå nya försäljningsrekord i år.

Twilfit ritar om butik

Wagner expanderar i Sverige

Danska herrmodekedjan Wagner har stora planer för verksamheten i Skandinavien. I höst invigs tredje butik i Sverige.

Black Friday växer i Sverige – men det är svårt att nå lönsamhet

H&M faller på börsen

Aim’n är Årets Nykomling

HABIT MODEGALAN. Sportvarumärket från Halmstad kammande hem priset Årets Nykomling. Vagabond tilldelades Årets Modeexportpris.

Ida Sjöstedt är Årets Designer

HABIT MODEGALAN. Ida Sjöstedt tilldelades under torsdagen priset Årets Designer på Habit Modegalan. Året Hållbarhetspris gick till barnmodevarumärket Mini Rodini.

Hon är Årets Hederspristagare

HABIT MODEGALAN. Galan avslutades på torsdagskvällen med att prisa en person som betytt mycket för branschen.

Samarbete för New Black

Intersport pudlar om kampanj

Björn Borg ökar omsättningen – popsångerska hjälper till

H&M får rätt i Högsta förvaltningsdomstolen

Kämpigt för butiker utanför stadskärnan

Svagt kvartal för Lexington Company

Minskad optimism hos handlarna – trots Black Friday och julhandel

Helsingborgscentrum byter namn

Modeinkubatorn med nytt namn

Frankenius ny i Sandströms styrelse

Virtuellt designmuseum

Dyrare skor i oktober

Sänd till en kollega

0.125