Nytt nummer av Habit

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

En utgåva fullmatad med intervjuer, branschnyheter och inspiration.

Välkommen till ett nytt nummer av branschtidningen Habit! 

• Vem är din kund och hur väl känner du den? Utan kunskap och analys är du snabbt förlorad. Läs om vad som krävs för att fånga konsumenternas hjärta. Analytikern och experten Marco Wolters från nederländska GFK reder ut begreppen kring generation X, Y och Z.

• Möt Jarno Vanhatapio – vd:n som räknar sekunder.

• Habit har träffat grundarna bakom Totême, varumärket som visningsdebuterar under Fashion Week Stockholm.

• Är det fullkomlig anarki i reaträsket eller råder det ordning och reda? Habit har synat reafenomenet i sömmarna och bland annat talat med en aktör som vägrar sänka priserna.

•  Det har minst sagt varit en turbulent tid sedan JC kom i nya ägarhänder. Efter rekonstruktionen är den nya vd:ns ambition att bygga en ny denimdestination. Kommer han att lyckas? Habit har intervjuat Stefano di Martino.

• Hur ser modet ut hösten/vintern 2018/2019? Habits reporter Christina Bild har utkristalliserat åtta trender efter att modevärldens orakel har sagt sitt.

• Avstamp för våren. Habit har talat med 18 varumärken och inköpare om nyheterna inför våren 2018.

• Möt vd:n Catharina Herré och läs om hur hon gör ett mer än hundraårigt Palmgrens relevant.

• Det är historiens största börsintroduktion. Habit har djupdykt i kinesiska Alibaba

• Vad innebär branschens omritade karta och marknadens nya krav för agenturskrået? Habit har pratat med några branschprofiler och dessutom träffat duon bakom Lindeblad & Wendin som har funnits sedan 2002.

Trevlig läsning!       



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Skobranschen blickar mot ny säsong

Onsdagen var premiärdag för sko- och väskmässan i Nacka. – Det är superkul att vara här, säger Pernilla Karåker, som är här för första gången med ett nytt varumärke.

Ny kompetens till Mucker

Modeföretaget plockar in ny partner.

Samtida och progressivt mode ledde till vinst

I juli blev Göteborgbaserade L´Homme Rouge europeisk herrmodefinalist i Woolmark Prize. Nu väntar internationella finalen av tävlingen.

Rayville i nytt samarbete

Sov- och loungeklädesmärket har inlett samarbete med tysk distributör och lanseras i höst på tre nya marknader.

Trögt för Lindex

Modekedjans omsättning minskade under andra kvartalet. Nu väntar kostnadsbesparingar under 2017 och stängningar av butiker.

Billigare mode i sommar

Utmanande kvartal för Odd Molly

Omsättningen ökade men resultatet minskade för modebolaget under andra kvartalet.Tillväxten sker framförallt i egna kanaler och nu väntar ny kollektionsstrategi.

Arkiv

Nytt denimmärke för barn

I höst lanseras ett Göteborgsbaserat denimvarumärke för barn i tweenieåldern. Vd:n och grundaren arbetade tidigare som produktionschef hos Nudie jeans.

Björn Borg bjuder in

Under visningsveckan i slutet av augusti bjuder Björn Borg in allmänheten till visning med anledning av lansering av ny signaturkollektion.

Blocketutmanare till Sverige

Inom några veckor introduceras Facebooks köp- och säljplattform Marketplace i Sverige.

Ljusare i sällanköpshandeln

Hon lämnar varuhusen

Modekoncernen RNB tappar chef för varuhusverksamheten.

Samsøe & Samsøe tappar designer

Jobb & karriär: Stadium med ny marknadschef

Han kliver på som sportkedjans nye marknadschef i november.

”Vi tar Bread and Butter till nästa nivå”

Större, mer tillgängligt och mer internationellt. Så sammanfattar Sigrid Dalberg-Krajewski, Zalandos kommunikationschef, modefestivalen som drar igång i september.

Glossybox i nya händer

Dags för modevecka

I dag måndag öppnar modeveckan i Stockholm Fashion District, SFD, i Nacka strand. Förutom inköp och mässor väntar inspirationsföreläsningar, trendsamtal, mingel och utställningar.

Skoföretag växlar upp

Efter rekordår fördubblar nu Kavat produktionskapaciteten med ny anläggning i Bosnien och Hercegovina.

Seg sommar i modehandeln

2017 ser inte ut att bli något lysande år i modehandeln. Efter en trög vinter blev våren en besvikelse - och nu adderas en seg sommar till statistiken.

DePalma ger stil åt besöksnäringen

Nu kommer Lidls och Klums kollektion

Izettle på väg mot notering

Nybro klär av modebranschen

HABIT PÅ KÖPENHAMNS MODEVECKA. Nicholas Nybro stod för Köpenhamnsveckans mest minnesvärda visning – redan första dagen.

Nytt nummer av Habit

En utgåva fullmatad med intervjuer, branschnyheter och inspiration.

Ungt mode och teknik

E-handlare förändrar i styrelsen

Han lämnar Kappahl

Debenhams vinst minskar

Grandpa följer upp succén

Världsbäst på e-köp

Nu kan Amazonkunder testa hemma

Gants vd till Vitamin Well

Utökad skosatsning för Londonmässa

Hon lämnar Marketplace

Tierra vinner outdoorpris

Nu är Klarna bank

Sänd till en kollega

0.136