Nytt nummer av Habit

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

En utgåva fullmatad med intervjuer, branschnyheter och inspiration.

Välkommen till ett nytt nummer av branschtidningen Habit! 

• Vem är din kund och hur väl känner du den? Utan kunskap och analys är du snabbt förlorad. Läs om vad som krävs för att fånga konsumenternas hjärta. Analytikern och experten Marco Wolters från nederländska GFK reder ut begreppen kring generation X, Y och Z.

• Möt Jarno Vanhatapio – vd:n som räknar sekunder.

• Habit har träffat grundarna bakom Totême, varumärket som visningsdebuterar under Fashion Week Stockholm.

• Är det fullkomlig anarki i reaträsket eller råder det ordning och reda? Habit har synat reafenomenet i sömmarna och bland annat talat med en aktör som vägrar sänka priserna.

•  Det har minst sagt varit en turbulent tid sedan JC kom i nya ägarhänder. Efter rekonstruktionen är den nya vd:ns ambition att bygga en ny denimdestination. Kommer han att lyckas? Habit har intervjuat Stefano di Martino.

• Hur ser modet ut hösten/vintern 2018/2019? Habits reporter Christina Bild har utkristalliserat åtta trender efter att modevärldens orakel har sagt sitt.

• Avstamp för våren. Habit har talat med 18 varumärken och inköpare om nyheterna inför våren 2018.

• Möt vd:n Catharina Herré och läs om hur hon gör ett mer än hundraårigt Palmgrens relevant.

• Det är historiens största börsintroduktion. Habit har djupdykt i kinesiska Alibaba

• Vad innebär branschens omritade karta och marknadens nya krav för agenturskrået? Habit har pratat med några branschprofiler och dessutom träffat duon bakom Lindeblad & Wendin som har funnits sedan 2002.

Trevlig läsning!       



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Hårt och urbant - nu öppnar Junkyard butik i Stockholm

Så ser street- och sportmodeföretagets butik i Stockholm ut.

Hållbart mode extra värt att premiera

På onsdagen tilldelades fyra mode- och textilföretag nyinstiftade utmärkelsen Encouragement for Action 2018. Utmärkelserna delades ut under pågående mode- och inköpsvecka i Nacka strand.

Han ska ta Outnorth till nya höjder - e-handlare med ny vd

Från ABB till Coloreel

Värmen sänker tron på framtiden

Ny butik och nya varumärken

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Arkiv

Butiksnytt
Stureplan för Från Ö till A

Livsmedelsmärke med klädkollektion

Han satsar med nischat sportkoncept

Jönköpingshandlare lanserar ny sportbutik under namnet Spobik och satsar på bland annat sportkonfektion. Det nya konceptet innefattar sex fysiska butiker samt e-handel.

Möter kundernas önskan med utökat storleksspann

Mode- och inredningskedjan justerar storlekarna upp och ned och lägger till rymligare passform.

Trio utökar samarbetet med Åhléns

De ritar barnkollektion åt varuhuskedjan. Den nya etiketten ersätter Åhléns nuvarande barnklädesmärke och lanseras tidigt nästa år.

Sju för Uniqlo

Inför butiksöppningen på Hamngatan i Stockholm kampanjar den japanska modekedjan med sju ambassadörer.

Tar plats i nya kvarter – hit flyttar Isabella Löwengrips företag

Showroom, mässor och fest i Nacka strand

På måndagen startade aktiviteterna i Nacka strand med showrooms i Stockholm Fashion District. Senare i veckan öppnar mässorna Fashion Business Days och Nordic Shoe & Bagfair.

Nya hos MQ

Konkursad varuhuskedja i nya händer

Varumärkeskedja ångar på - öppnar sjätte butiken

Barn- och ungdomsmodekoncept öppnar sjätte fysiska butiken och trappar upp satsningen i Finland och Norge.

Jobb & Karriär
Ny vd på plats - utnämndes i januari

Billigare kläder och skor

Selfridges storsatsar på accessoarer

Vårlikt, feminint och lätt

Danska modeverksamheterna Blanche och Cecilie Bahnsen visade under Köpenhamns modevecka.

Nu och i vår enligt J.Lindeberg

På onsdagen visade modemärket i Köpenhamn.

Scorett på turné

Från John Henric till Najell

Multiarena för Jaktia

Så sålde Zalando

WeSCs kassaproblem fortsätter

Mörkt halvår för WeSC

Kedjan storsatsar på direktleveranser

Efter 94 år – nu tar klädbutiken ner skylten

3

Burberry har bränt varor för dryga miljarden

H&M i strid med facket

Zalando större än H&M under sommaren

Minskad framtidstro hos handlarna

Röda siffror för Intersport

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.206