23948sdkhjf

Positivt för Avenyn

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Göteborgarna gillar sin paradgata. En ny undersökning visar att utbudet av restauranger, kultur, nöjen och shopping har förbättrats avsevärt.



– Det har hänt mycket positivt på Avenyn de senaste åren. Fastighetsägare, som Wallenstam, Skandiafastigheter och Pandox har gjort stora investeringar i ombyggnationer och renoveringar. Dessutom har många spännande verksamheter flyttat till området, som Holmens Herr, Nespresso Boutique och Hotel & Ristorante Bellora, säger Jessika Wassberg, vd på Avenyföreningen.
Avenyn är ett varumärke i sig. I stort sett alla göteborgare känner till Avenyn och besöker området regelbundet. Nästan 90 procent av svenskarna utanför Stor-Göteborg känner till och har även besökt Avenyn och/eller Götaplatsen de senaste två åren.

Vill ha mer för cyklar
Den aktuella webbundersökningen har gjorts av företaget Kairos Future under våren med drygt 2 000 deltagare. Gatan får också gott betyg för ”rent och fräscht” men cykelparkeringar och parkeringsplatser borde vara bättre.
– Undersökningen ger oss ett bra underlag på hur Avenyn kan bli ännu mer attraktiv. I vissa fall syns det tydligt att vi är på rätt väg, i andra fall behöver vi bli bättre. Vi behöver också bli bättre på att kommunicera det vi redan har. Tillsammans med Göteborgs Stad och fastighetsägarna ska vi fortsätta denna positiva trend i uppfattningen av Avenyn – Sveriges mest kända gata, säger Jessika Wassberg.


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Nu stundar premiär för Löwengrips håraccessoarer

I februari lanseras entreprenören och tech- och sociala medierprofilens nya märke Hermine Hold.

Från kläder till väskor

Hugo Boss överträffade förväntningarna

Lanserar mässa för sport- och funktionsmaterial

Butiksnytt
Här öppnar Feet First

Nya ministrar på departementen

Hon blir ny kulturminister.

Nyhetsbrev

Modemärke med ny identitet

Arkiv

På besök från New York

På måndagen besökte 20 studenter från FIT i New York Stockholm Fashion District. Besöket är en del i ett samarbete som ägde rum för tredje året i rad.

Jobb & Karriär
Från Oriflame till Stadium

Hon får titeln head of agency hos sportkedjan och ska ansvara för idé och produktion i kedjans samtliga marknadsföringskanaler.

"Nu förtjänar vi priset"

För fjärde gången mottar hon Elles prestigefyllda utmärkelse Årets designer.

Butiksnytt
Bestseller på delad yta

Här stänger Polarn O. Pyret

Hon är Årets designer

Carin Rodebjer förärades priset som Årets designer av tidningen Elle. Därtill prisades bland andra Maria Nilsdotter och hållbarhetsprojektet Remake.

Vad händer hos Bruno?

Oscar Jacobson öppnar i London

Modestipendiater utsedda

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Pep blir Peppercorn igen

Butiksnytt
Gram öppnar nytt "skouniversum"

”Vi vill förändra skobranschen på riktigt”.

Jobb & Karriär
Hon är ny vd för Wiges

Efterträder Lars Bodin som verkat på vd-posten i 17 år.

Textilservicejätte i hållbarhetssamarbete

I dig denim väljer byrå

Habit Modegalan 2019 i anrika salonger

Årets upplaga äger rum den 23 oktober i Spegelsalen i Grand Hôtel Stockholm.

Lager 157 går internationellt

Väljer grannland för första etableringen utanför Sverige.

Här stänger River Island

Stilduo för MQ

Prisas för sjal

Herrmodemässa i siffror

Lululemon höjer prognos

Prisökning på mode

Butiksnytt
Här öppnar H&M

Ikeasfären fortsätter öka i H&M

Tar plats i hållbarhetskrets

Omställning och kampanjer tynger VRG

Butiksnytt
Här öppnar Avavav

Jobb & Karriär
Han lämnar Lindex

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.106