Grandpa följer upp succén

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Samarbetet mellan livsstilsbutikskedjan Grandpa och hotellkedjan Scandic fortsätter även denna sommar.

Efter förra årets succé med Grandpa City Guide Stockholm  fortsätter Grandpa och Scandic sitt samarbete och ger ut en ny, uppdaterad City Guide Stockholm för 2017.

Kartan är ett samarbete mellan livsstilsbutiken Grandpa och Scandic Hotels där Grandpas personal tipsar om deras smultronställen i Stockholm.

– Kartan blev väldigt uppskattad, både av våra och Scandics gäster och vi kände att det var logiskt att göra en ny, uppdaterad version för 2017, säger Jonas Pelz, ägare av Grandpa.

– Vår roll som ”Stockholmskännare” är cementerad och vi älskar att dela med oss av våra tips om Stockholm. Vi skulle kunna göra en bok med tips men nu har vi kokat ner det till åtta tips per kategori. Smultronen ur kakan helt enkelt, fortsätter han.

Precis som tidigare så är kartan en guide till restauranger, barer, caféer, butiker, muséer, gallerier och utflyktsmål och den riktar sig till både Stockholmare och besökare.

– Vi får väldigt många frågor från våra gäster om var de bästa butikerna, restaurangerna och sevärdheterna finns. Kartan ger våra gäster något extra stockholmskt när de besöker staden och våra hotell säger Anna Forsberg, Marketing Manager för Leisure på Scandic.

Kartan finns att hämta i Grandpas Stockholmsbutiker samt på Scandics Stockholmshotell: Haymarket by Scandic, Grand Central by Scandic, Scandic Anglais, Scandic Malmen, Scandic Continental, Scandic No.53 och Scandic Upplandsgatan.

Det finns även en digital version för mobil som kan laddas ner via Google maps.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Camilla Malmströms i rekonstruktion

Ännu en modekedja ansöker om rekonstruktion; denna gång bolaget bakom Skånebaserade modekedjan Camilla Malmströms.

Butiksnytt
Livsstil à la Gina Tricot - välkomnar externa varumärken

Istället för droger träningskläder

Beckmans till Paris

Hon är Årets Förebildsentreprenör

Nattklubb för New Black

Nyhetsbrev

Butiksnytt
När tre blir en - Caliroots öppnar och stänger

Streetmodekonceptet öppnar en och stänger tre butiker i Stockholm.

Arkiv

Butiksnytt
Nu har Rodebjer öppnat i Oslo

I veckan öppnade modeföretaget butik och showroom i Oslo. Butiken är den första utanför Sverige för modemärket.

Hon lämnar Ellos

Butiksnytt
Första butiken i södra Sverige för Haglöfs

Plus

Från kamplust till stjärnglitter

Här är trenderna för vintern 2019-2020.

Ivyrevel går fysiskt med hjälp av VRG

Linköpingsgalleria byter ägare

Jobb & Karriär
Han är ny global marknadschef hos Haglöfs

Har efterträtt Tina Rolén på posten som global marknadschef för sportföretaget.

Modekedja testar nytt entrégrepp - "Köra, stanna till, bara gå in och hämta upp".

Butiksnytt
Vill etablera fler butiker i Sverige

WeSC får ytor hos JC

Sportmodemärket satsar i samarbete med modekedjan och levererar varor till butikerna med start i höst. Blir "stöttepelare i vår ambition att utöka vårt sortiment med modern och intressant streetwear", uppger JC.

Prisas för ny design i viskos

Han kammade hem nyinstiftade utmärkelsen CTF Award för kreativ design i viskos.

Butiksnytt
& Other Stories öppnar fjärde butiken i Sverige

I vår kommer butikskonceptet till västkusten.

Utmanande handelsklimat för Zalando - sänker helårsprognos

Hit flyttar Moda Gent

Butiksnytt
Byredo öppnar i London

Efter butiker i Stockholm och New York har parfym- och accessoarhuset nu öppnat butik i London.

Regnkläder som tar ansvar

Tretorn samarbetar med Naturkompaniet inom ramen för konceptet Eco Essentials.

1

Handeln hungrar efter personal

Vändning för H&M

Handlarna tror på framtiden

Scorett digitaliserar sneakerkoncept

Jobb & Karriär
Ny styrelseledamot i Stadium

Röhnisch till mini

Popduo hjälper modekedja dra upp partystämningen

Varsel på Ellos - ska spara 100 miljoner

Shopping blir center - nytt köpcenter nu med namn

Herrmodemärke öppnar webbutik

Trio i märken till Molino pr

Anine Bing ska accelerera tillväxt

Twist & Tango ökar takten digitalt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.159