Grandpa följer upp succén

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Samarbetet mellan livsstilsbutikskedjan Grandpa och hotellkedjan Scandic fortsätter även denna sommar.

Efter förra årets succé med Grandpa City Guide Stockholm  fortsätter Grandpa och Scandic sitt samarbete och ger ut en ny, uppdaterad City Guide Stockholm för 2017.

Kartan är ett samarbete mellan livsstilsbutiken Grandpa och Scandic Hotels där Grandpas personal tipsar om deras smultronställen i Stockholm.

– Kartan blev väldigt uppskattad, både av våra och Scandics gäster och vi kände att det var logiskt att göra en ny, uppdaterad version för 2017, säger Jonas Pelz, ägare av Grandpa.

– Vår roll som ”Stockholmskännare” är cementerad och vi älskar att dela med oss av våra tips om Stockholm. Vi skulle kunna göra en bok med tips men nu har vi kokat ner det till åtta tips per kategori. Smultronen ur kakan helt enkelt, fortsätter han.

Precis som tidigare så är kartan en guide till restauranger, barer, caféer, butiker, muséer, gallerier och utflyktsmål och den riktar sig till både Stockholmare och besökare.

– Vi får väldigt många frågor från våra gäster om var de bästa butikerna, restaurangerna och sevärdheterna finns. Kartan ger våra gäster något extra stockholmskt när de besöker staden och våra hotell säger Anna Forsberg, Marketing Manager för Leisure på Scandic.

Kartan finns att hämta i Grandpas Stockholmsbutiker samt på Scandics Stockholmshotell: Haymarket by Scandic, Grand Central by Scandic, Scandic Anglais, Scandic Malmen, Scandic Continental, Scandic No.53 och Scandic Upplandsgatan.

Det finns även en digital version för mobil som kan laddas ner via Google maps.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Bitte Kai Rand till Agency V

De är nya i portföljen hos pr- och kommunikationsbyrån.

De visar i Köpenhamn

Modeveckan i månadsskiftet januari och februari innehåller fler än 25 visningar. Svenska Uniforms for the Dedicated finns i schemat.

Jul i modebranschen

Julhandeln minskar i betydelse i takt med att konsumtionen sprids ut mer under hela året, enligt Julrapporten från Svensk Handel.Dock väntas julhandeln slå rekord i år.

Egmont utökar i Outnorth

Butik för Schnayderman´s

Så ser skjortmärkets nya butik ut.

Han går till Scandinavian Man

Nyhetsbrev

Plus

Stadium stärker omnitänket

Arkiv

Årets nätbutiker när kunderna väljer

För stärkt kemikalielagstiftning i modebranschen

Plus

Åhléns laddar för trippelsälj

Intakt styrelse hos MQ

Bakhalt i modehandeln

Starka jämförelsetal tyngde modehandeln i november.

Bästa arbetsplatsen utsedd

Plus

Riggat för e-rusch

Kinesiskt mikroprismode väller in över gränserna och Black Friday och jul beräknas slå nya e-handelsrekord. Samtidigt kräver konsumenterna allt snabbare och mer flexibla leveranser. Gratis. Habit har kollat dagsläget i en stressad e-bransch.

Duo till Gina Tricot

Modekedjan rekryterar ny kreativ chef samt CRM-chef.

Skräddat i fokus

Nya under i Hansa

JBS Textile Group har öppnat butik i Malmö.

Utvecklingsfond stödjer textil arena

Plus

Hon tar matchen om kvinnan

Årets Sportleverantör heter Daily Sports. Habit har träffat vd:n och ägaren Ulrika Skoghag som är andra generationen i familjeföretaget som designar golfkläder till kvinnor.

Tredje butiken för Dr.Denim

I slutet av november öppnade modeföretaget ytterligare en butik i Stockholm.

Nya ytor för Esprit

Fuskpälsar till Mood

Nya märket Chaleur dyker upp i gallerian.

Boozt öppnar i Köpenhamn

E-handlaren öppnar andra fysiska butiken för skönhet.

Risker för svensk handel vid brexit

Tillfälle för basker

Hon får hållbarhetsansvar

Från Bukowskis till Pantbanken

Trögt för Bianco

Gardeur i nya händer

Han lämnar MQ

Zalando i investeringstagen

Exklusiva smycken till NK och The Ritz

E-handelsföretag tar in 10 miljoner

Tillfälligt för Nygårdsanna

Bekräftar: Lyko börsnoteras

Så gick e-handeln i oktober

Sänd till en kollega

0.145