23948sdkhjf

Grandpa följer upp succén

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Samarbetet mellan livsstilsbutikskedjan Grandpa och hotellkedjan Scandic fortsätter även denna sommar.

Efter förra årets succé med Grandpa City Guide Stockholm  fortsätter Grandpa och Scandic sitt samarbete och ger ut en ny, uppdaterad City Guide Stockholm för 2017.

Kartan är ett samarbete mellan livsstilsbutiken Grandpa och Scandic Hotels där Grandpas personal tipsar om deras smultronställen i Stockholm.

– Kartan blev väldigt uppskattad, både av våra och Scandics gäster och vi kände att det var logiskt att göra en ny, uppdaterad version för 2017, säger Jonas Pelz, ägare av Grandpa.

– Vår roll som ”Stockholmskännare” är cementerad och vi älskar att dela med oss av våra tips om Stockholm. Vi skulle kunna göra en bok med tips men nu har vi kokat ner det till åtta tips per kategori. Smultronen ur kakan helt enkelt, fortsätter han.

Precis som tidigare så är kartan en guide till restauranger, barer, caféer, butiker, muséer, gallerier och utflyktsmål och den riktar sig till både Stockholmare och besökare.

– Vi får väldigt många frågor från våra gäster om var de bästa butikerna, restaurangerna och sevärdheterna finns. Kartan ger våra gäster något extra stockholmskt när de besöker staden och våra hotell säger Anna Forsberg, Marketing Manager för Leisure på Scandic.

Kartan finns att hämta i Grandpas Stockholmsbutiker samt på Scandics Stockholmshotell: Haymarket by Scandic, Grand Central by Scandic, Scandic Anglais, Scandic Malmen, Scandic Continental, Scandic No.53 och Scandic Upplandsgatan.

Det finns även en digital version för mobil som kan laddas ner via Google maps.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Här öppnar Veronica Virta nytt

1

Vd-skifte hos Eton

Hans Davidson lämnar över vd-posten efter 30 år. Skjortföretaget hämtar ny vd från H&M-sfären.

Artist ansikte för Oscar Jacobson i vår

Sverigeaktuell artist i modeföretagets vårkampanj.

Stickad elegans

Grundare av pr- och kommunikationsbyrå ligger bakom nytt stickatmärke.

Plus

6 trender, utmaningar och rock’n roll

TRENDER 2019: Digitaliseringen rör upp och ställer till, men skapar också nya möjligheter. Här spanar Moon-Suck Song om året.

Bubbleroom blickar mot öst

Nyhetsbrev

Han tar över Ohlssons Tyger

Tygkedjan stannar i familjen när sonen och nuvarande vd köper företaget av sin far.

Arkiv

Ny vd till Pandora

Jobb & Karriär
Åhléns smälter samman marknad och försäljning - då får marknadschefen gå

Hon kliver in i ny och utökad roll hos varuhuskedjan.

Tvärstopp för Odd Molly

Så ska Lager 157 charma Norge

Stärkt Lindex

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Plus

”Förbered en Amazon-strategi”

TRENDER 2019. Blir 2019 året då Amazon kommer till Sverige? Oavsett vad, gäller det att tackla e-handelsjättens framfart. Har du inte någon strategi på plats är det hög tid.

Ska göra accessoarer åt WeSC

Jobb & Karriär
Han får försäljningsansvar hos Tenson

Sport- och modeföretaget rekryterar till Stockholmskontoret.

JC:s rekonstruktion: "Kommit till en punkt när det till slut tippar över".

Affärsmodell med kommissionsupplägg och nya förhandlingar med fastighetsägare ska rädda JC.

Butiksnytt
Eton flyger högt

Öppnar fler flygplatsbutiker. Sålde 1,2 miljoner skjortor i fjol.

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Så ska NK snärja fler kinesiska turister

Etablerar närvaro på digitala plattformar för att nå ut till kinesiska turister innan, under och efter Sverigebesöket.

Jobb & Karriär
Hon går till Vagabond

Bolaget rekryterar och stuvar om internt.

Modekedjan i rekonstruktion igen

Gina Tricot ska mammamatcha

Modekedjan lanserar barnkläder med budskap. Ska bli del i framtida affärssatsning.

Rejält resultattapp för sportkedjan

Ska stärka startups inom fashiontech

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

SFD: "Folk i strumplästen sådde fröet till Unisocks"

Herrmodekedja väljer Frölunda Torg

SFD: "Jag får nerv och spännande affärsidéer"

SFD: "Svårt kopiera varumärken med starkt DNA"

Här bygger H&M om och ut

Så ser nya Deichmann ut

Familjen Persson har ökat i H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.168