Grandpa följer upp succén

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Samarbetet mellan livsstilsbutikskedjan Grandpa och hotellkedjan Scandic fortsätter även denna sommar.

Efter förra årets succé med Grandpa City Guide Stockholm  fortsätter Grandpa och Scandic sitt samarbete och ger ut en ny, uppdaterad City Guide Stockholm för 2017.

Kartan är ett samarbete mellan livsstilsbutiken Grandpa och Scandic Hotels där Grandpas personal tipsar om deras smultronställen i Stockholm.

– Kartan blev väldigt uppskattad, både av våra och Scandics gäster och vi kände att det var logiskt att göra en ny, uppdaterad version för 2017, säger Jonas Pelz, ägare av Grandpa.

– Vår roll som ”Stockholmskännare” är cementerad och vi älskar att dela med oss av våra tips om Stockholm. Vi skulle kunna göra en bok med tips men nu har vi kokat ner det till åtta tips per kategori. Smultronen ur kakan helt enkelt, fortsätter han.

Precis som tidigare så är kartan en guide till restauranger, barer, caféer, butiker, muséer, gallerier och utflyktsmål och den riktar sig till både Stockholmare och besökare.

– Vi får väldigt många frågor från våra gäster om var de bästa butikerna, restaurangerna och sevärdheterna finns. Kartan ger våra gäster något extra stockholmskt när de besöker staden och våra hotell säger Anna Forsberg, Marketing Manager för Leisure på Scandic.

Kartan finns att hämta i Grandpas Stockholmsbutiker samt på Scandics Stockholmshotell: Haymarket by Scandic, Grand Central by Scandic, Scandic Anglais, Scandic Malmen, Scandic Continental, Scandic No.53 och Scandic Upplandsgatan.

Det finns även en digital version för mobil som kan laddas ner via Google maps.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Starkt varumärke väntas vinna över snabbt mode

De planerar expansion i Sverige

Så mycket ska JC:s butiksförsäljning ökat

Då öppnar Arket i Stockholm

Nu aviseras öppningsdatumet för kedjans första butik i Sverige."Vi hade otrolig tur som kunde göra om planerna så snabbt efter branden på Biblioteksgatan i november".

Habit Modebranschens Dag
Han skapar upplevelser i handeln

Så blir den fysiska butiken mer attraktiv. Lyssna på Nicklas Jakobsson, grundare av Suteki, på Habit Modebranschens Dag.

Gap: Resultat under förväntan

Nyhetsbrev

Regeringen prisar Acne Studios

Modeföretaget mottog på torsdagen regeringens nyinstiftade exportpris. ”Det ger kraft att fortsätta”, säger vd Mattias Magnusson till Habit.

Arkiv
Plus

Varumärkenas väg till butikshyllan

Med färre mässor och specialistbutiker är det en kamp för nya sportvarumärken att slå sig in på den nordiska marknaden. Habit har följt tre aktörer i matchen om inköparna.

Intresset stort för att bli del av Uniqlos svenska team

Den nya Uniqlobutiken kommer att fylla fyra våningar och 1580 kvadratmeter i Sverigehuset på Hamngatan i centrala Stockholm. Arbetet med att rekrytera medarbetare har precis inletts. Intresset är stort för att jobba i den nya butiken.

Carven i konkurs

Hon ska också samarbeta med Nyden

H&M group släpper fler samarbetspartner för nya varumärket.

Missa inte Habit Modebranschens Dag

H&M backar ånyo sälj- och köptjänst

De har sålt miljoner aktier i Boozt

Dansk skilsmässa - DAFI splittras

En blir två när DAFI delas upp i två sällskap som får skilda fokusområden. Nytt dotterbolag ska sköta modeveckan i Köpenhamn.

"Internationell shoppingupplevelse" - VRG nyöppnar på NK

Muji i egen regi

Modekoncern i nybildad transportkoalition

Han kampanjar för Stayhard

Kollektivavtal för Rodebjer

Soya Concept förvärvar skoföretag

Modeverksamheten slås samman med danskt skomärke och skapar ny dansk modejätte.

Här öppnar OAS

E-handlare öppnar fysiskt i Stockholm

Habit Modebranschens Dag
Miljardmål i sikte

Hon ska ta varumärket till en miljard kronor. Hör henne på Habit Modebranschens Dag.

Tictail öppnar butik

Efter New York har Tictail öppnat fysisk butik i Stockholm.

Jobb & karriär
Hon går till 2NDDAY

Lager 157 hyr in sig i Härlöv

Wish-kunder slipper avgift

Spot-a-Shop satsar på Sverige

Mässa närmare branschen

Lekfullt och kreativt

Designduos kläder miljömärks

Samarbete för Nikben

Textilbutik lägger ner – efter 77 år

Solglasögon för Oscar Magnuson

The Lobby satsar på bröllop i sommar

H&M: Stefan Persson har köpt ytterligare 6 miljoner aktier

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.158