Han har Göteborgs nöjdaste kunder

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Kungsmässan i Kungsbacka har utsetts till Sveriges bästa Citygalleria i den färska undersökningen ”Svenskarnas favoritcentrum 2017” genomförd av undersökningsföretaget Evimetrix.

– Vi är väldigt stolta och glada över resultatet som är ett kvitto på att Kungsmässan fortsätter att vara en attraktiv plats för shopping och att vi ligger i topp i jämförelse med övriga köpcentrum, säger Daniel Petersson, centrumchef på Kungsmässan i ett pressmeddelande.

Undersökningen är indelad i fyra kategorier varav ”Bästa Citygalleria” är en av de största. Kungsmässan fick alltså första placeringen i den kategorin, liksom förra året, utav de totalt 88 stycken gallerior som ingick i undersökningen.

På andra plats kom Elins Esplanad i Skövde och på tredje plats NK, Stockholm.

Utöver detta har Kungsmässan även de ”nöjdaste besökarna” i Storgöteborg av de totalt 24 stycken centrumanläggningar och handelsplatser som ingick i samtliga kategorier i området Storgöteborg.

– Den viktigaste faktorn för att få nöjda kunder är att köpcentrets lokaler är trivsamma. Det handlar om alltifrån ljus, färger och utformning till renlighet och trygghet. Vår undersökning visar att detta är något som Kungsmässan har lyckats mycket väl med, säger Alf Brydolf-Berg, vd på Evimetrix.

Evimetrix undersökning ”Svenskarnas Favoritcentrum” är en årlig, återkommande undersökning bland konsumenter. Resultatet baseras på cirka 40.000 omdömen från 7000 konsumenter och i år ingick totalt sett 300 köpcentrum, gallerior och handelsplatser geografiskt spridda över hela Sverige.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Skobranschen blickar mot ny säsong

Onsdagen var premiärdag för sko- och väskmässan i Nacka. – Det är superkul att vara här, säger Pernilla Karåker, som är här för första gången med ett nytt varumärke.

Ny kompetens till Mucker

Modeföretaget plockar in ny partner.

Samtida och progressivt mode ledde till vinst

I juli blev Göteborgbaserade L´Homme Rouge europeisk herrmodefinalist i Woolmark Prize. Nu väntar internationella finalen av tävlingen.

Billigare mode i sommar

Rayville i nytt samarbete

Sov- och loungeklädesmärket har inlett samarbete med tysk distributör och lanseras i höst på tre nya marknader.

Utmanande kvartal för Odd Molly

Omsättningen ökade men resultatet minskade för modebolaget under andra kvartalet.Tillväxten sker framförallt i egna kanaler och nu väntar ny kollektionsstrategi.

Trögt för Lindex

Modekedjans omsättning minskade under andra kvartalet. Nu väntar kostnadsbesparingar under 2017 och stängningar av butiker.

Arkiv

Björn Borg bjuder in

Under visningsveckan i slutet av augusti bjuder Björn Borg in allmänheten till visning med anledning av lansering av ny signaturkollektion.

Blocketutmanare till Sverige

Inom några veckor introduceras Facebooks köp- och säljplattform Marketplace i Sverige.

Ljusare i sällanköpshandeln

Nytt denimmärke för barn

I höst lanseras ett Göteborgsbaserat denimvarumärke för barn i tweenieåldern. Vd:n och grundaren arbetade tidigare som produktionschef hos Nudie jeans.

”Vi tar Bread and Butter till nästa nivå”

Större, mer tillgängligt och mer internationellt. Så sammanfattar Sigrid Dalberg-Krajewski, Zalandos kommunikationschef, modefestivalen som drar igång i september.

Samsøe & Samsøe tappar designer

Glossybox i nya händer

Hon lämnar varuhusen

Modekoncernen RNB tappar chef för varuhusverksamheten.

Dags för modevecka

I dag måndag öppnar modeveckan i Stockholm Fashion District, SFD, i Nacka strand. Förutom inköp och mässor väntar inspirationsföreläsningar, trendsamtal, mingel och utställningar.

Jobb & karriär: Stadium med ny marknadschef

Han kliver på som sportkedjans nye marknadschef i november.

Skoföretag växlar upp

Efter rekordår fördubblar nu Kavat produktionskapaciteten med ny anläggning i Bosnien och Hercegovina.

Seg sommar i modehandeln

2017 ser inte ut att bli något lysande år i modehandeln. Efter en trög vinter blev våren en besvikelse - och nu adderas en seg sommar till statistiken.

DePalma ger stil åt besöksnäringen

Nu kommer Lidls och Klums kollektion

Izettle på väg mot notering

Nybro klär av modebranschen

HABIT PÅ KÖPENHAMNS MODEVECKA. Nicholas Nybro stod för Köpenhamnsveckans mest minnesvärda visning – redan första dagen.

Nytt nummer av Habit

En utgåva fullmatad med intervjuer, branschnyheter och inspiration.

Ungt mode och teknik

E-handlare förändrar i styrelsen

Han lämnar Kappahl

Debenhams vinst minskar

Grandpa följer upp succén

Världsbäst på e-köp

Nu kan Amazonkunder testa hemma

Gants vd till Vitamin Well

Utökad skosatsning för Londonmässa

Hon lämnar Marketplace

Tierra vinner outdoorpris

Nu är Klarna bank

Sänd till en kollega

0.11