Han har Göteborgs nöjdaste kunder

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Kungsmässan i Kungsbacka har utsetts till Sveriges bästa Citygalleria i den färska undersökningen ”Svenskarnas favoritcentrum 2017” genomförd av undersökningsföretaget Evimetrix.

– Vi är väldigt stolta och glada över resultatet som är ett kvitto på att Kungsmässan fortsätter att vara en attraktiv plats för shopping och att vi ligger i topp i jämförelse med övriga köpcentrum, säger Daniel Petersson, centrumchef på Kungsmässan i ett pressmeddelande.

Undersökningen är indelad i fyra kategorier varav ”Bästa Citygalleria” är en av de största. Kungsmässan fick alltså första placeringen i den kategorin, liksom förra året, utav de totalt 88 stycken gallerior som ingick i undersökningen.

På andra plats kom Elins Esplanad i Skövde och på tredje plats NK, Stockholm.

Utöver detta har Kungsmässan även de ”nöjdaste besökarna” i Storgöteborg av de totalt 24 stycken centrumanläggningar och handelsplatser som ingick i samtliga kategorier i området Storgöteborg.

– Den viktigaste faktorn för att få nöjda kunder är att köpcentrets lokaler är trivsamma. Det handlar om alltifrån ljus, färger och utformning till renlighet och trygghet. Vår undersökning visar att detta är något som Kungsmässan har lyckats mycket väl med, säger Alf Brydolf-Berg, vd på Evimetrix.

Evimetrix undersökning ”Svenskarnas Favoritcentrum” är en årlig, återkommande undersökning bland konsumenter. Resultatet baseras på cirka 40.000 omdömen från 7000 konsumenter och i år ingick totalt sett 300 köpcentrum, gallerior och handelsplatser geografiskt spridda över hela Sverige.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Hårt och urbant - nu öppnar Junkyard butik i Stockholm

Så ser street- och sportmodeföretagets butik i Stockholm ut.

Hållbart mode extra värt att premiera

På onsdagen tilldelades fyra mode- och textilföretag nyinstiftade utmärkelsen Encouragement for Action 2018. Utmärkelserna delades ut under pågående mode- och inköpsvecka i Nacka strand.

Han ska ta Outnorth till nya höjder - e-handlare med ny vd

Från ABB till Coloreel

Värmen sänker tron på framtiden

Ny butik och nya varumärken

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Här öppnar Lager 157 - satsar i norr

Arkiv

Butiksnytt
Stureplan för Från Ö till A

Livsmedelsmärke med klädkollektion

Han satsar med nischat sportkoncept

Jönköpingshandlare lanserar ny sportbutik under namnet Spobik och satsar på bland annat sportkonfektion. Det nya konceptet innefattar sex fysiska butiker samt e-handel.

Möter kundernas önskan med utökat storleksspann

Mode- och inredningskedjan justerar storlekarna upp och ned och lägger till rymligare passform.

Trio utökar samarbetet med Åhléns

De ritar barnkollektion åt varuhuskedjan. Den nya etiketten ersätter Åhléns nuvarande barnklädesmärke och lanseras tidigt nästa år.

Sju för Uniqlo

Inför butiksöppningen på Hamngatan i Stockholm kampanjar den japanska modekedjan med sju ambassadörer.

Tar plats i nya kvarter – hit flyttar Isabella Löwengrips företag

Showroom, mässor och fest i Nacka strand

På måndagen startade aktiviteterna i Nacka strand med showrooms i Stockholm Fashion District. Senare i veckan öppnar mässorna Fashion Business Days och Nordic Shoe & Bagfair.

Nya hos MQ

Konkursad varuhuskedja i nya händer

Varumärkeskedja ångar på - öppnar sjätte butiken

Barn- och ungdomsmodekoncept öppnar sjätte fysiska butiken och trappar upp satsningen i Finland och Norge.

Jobb & Karriär
Ny vd på plats - utnämndes i januari

Billigare kläder och skor

Selfridges storsatsar på accessoarer

Vårlikt, feminint och lätt

Danska modeverksamheterna Blanche och Cecilie Bahnsen visade under Köpenhamns modevecka.

Nu och i vår enligt J.Lindeberg

På onsdagen visade modemärket i Köpenhamn.

Scorett på turné

Från John Henric till Najell

Multiarena för Jaktia

Så sålde Zalando

WeSCs kassaproblem fortsätter

Mörkt halvår för WeSC

Kedjan storsatsar på direktleveranser

Efter 94 år – nu tar klädbutiken ner skylten

3

Burberry har bränt varor för dryga miljarden

H&M i strid med facket

Zalando större än H&M under sommaren

Minskad framtidstro hos handlarna

Röda siffror för Intersport

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.125