23948sdkhjf

Twilfit kliver in i framtiden

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Den anrika underklädeskedjan inför ett molnbaserat verksamhetssystem i höst.



Twilfits IT-ansvarige

Läs också: Twilfits rekonstruktion: "Vi ska signifikant minska antalet butiker"Robert Backéus berättar att det nya systemet bygger på en standardiserad lösning från Microsoft med minimala anpassningar. Projektet omfattar både Twilfits huvudkontor och butiker och han räknar med att systemet går live på senhösten i år.

– Vi inför det nya verksamhetssystemet för att förbättra kundupplevelsen. Tanken är att vi ska förverkliga visionen om omnikanal och därmed åstadkomma samma upplevelse för kunden, oavsett kanal, säger han.

Han berättar vidare att det interna samarbetet mellan IT, marknad och ledning har förändrats i och med att alla konsekvent sätter kunden i fokus.

En viktig egenskap hos det nya systemet är att allt sker i molnet och allt syns i realtid. På det viset går det att se en kunds köpmönster, så att man kan rikta rätt erbjudande till rätt kund, något som dagens konsumenter förväntar sig

Läs också: Twilfit i rekonstruktion

Traditionellt distribuerade erbjudanden fungerar inte längre. Kunden kräver mer – personifiering är ett grundkrav som vi måste leva upp till, säger han.

Förutsättningen för att kunna åstadkomma en sömlös kundupplevelse mellan butik och digitala kanaler, är centraliserade grunddata. Det framhåller Stefan Fleron, vd för EG Sverige, som levererar systemet.

Han framhåller också fördelen med att systemet är byggt på standardkomponenter, utan speciella anpassningar till Twilfits behov. Det gör att butikskedjan kan lägga mer tid på kunderna, istället för att ständigt uppfinna hjulet på nytt:


Läs också: Stor studie: Större varukorg med omnikanal
– Standardiseringen gör att systemet blir skalbart och flexibelt. När uppdateringar och nya funktioner lanseras är det enkelt att haka på dem och på så sätt ständigt hålla sig uppdaterad, säger han.

En annan stor fördel med att ha grunddata centraliserade är att det förenklar anpassningen till den nya dataskyddslagen, GDPR.

– Att samla all relevant data på ett ställe, så att det kan delas av alla system säkert och strukturerat, gör att det går att hålla full koll på de personuppgifter som lagras, säger han.

Källa: EG, Twilfit
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Na-kd investerar 40 miljoner i en helt ny affär

Detta är bolagets enskilt största satsning hittills, säger Jarno Vanhatapio till Habit.

Whyreds grundare sparkas

Marimekko höjer vinstprognos

Twilfits rekonstruktion: "Vi ska signifikant minska antalet butiker"

Styrelseordförande Otto Drakenberg till Habit om Twilfits väg framåt. "Det är viktigt att vi pekar fingret mot oss själva och att vi inte skyller på olika yttre omständigheter".

Twilfit i rekonstruktion

Underklädeskedjan har över 100 miljoner kronor i skulder.

Medvetna konsumenter driver på hållbar textilproduktion

Calik Denim leder utvecklingen inom ”ansvarsfullt mode”

Nyhetsbrev

Pure London breddas

Arkiv

Hugo Boss sänker prognos för helåret

Här är den nya vågen av kreatörer

Floyd växer med fler butiker

Spinnova i investeringsrunda

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Jobb & Karriär
Na-kd rekryterar från Asos och befordrar expansionchefen

Jobb & Karriär
Hon blir ny landschef för Stadium i Sverige

Nu är det klart vem som efterträder Daniel Löfkvist på sportkedjans största marknad.

Butiksnytt
Ny butik för Myrqvist

Öppnar ny butik som är till ytan fem gånger så stor som den första på Grev Turegatan.

Motigt för RNB – supersvagt kvartal för Polarn O Pyret

Indiska hoppas hitta guldkorn i kundernas garderober

H&M majoritetsägare i Sellpy

Butiksnytt
Na-kd tillbaka i Helsingborg

MODEBRANSCHENS BOKSLUT

I senaste numret har Habit kartlagt nyckeltalen för 247 företag i modebranschen.

Wesc ökade förorder: "Ytterligare ett litet steg i rätt riktning"

Ingen ljusning i modehandeln trots svaga jämförelsesiffror

Höga butikshyror sätter käppar i hjulen för bättre utveckling, menar Svensk Handel Stil.

Butiksnytt
Här öppnar Sandqvist: ”Synas där vi trivs som bäst”

Öppnar sjätte butiken i Sverige.

Förbättrat Kappahl – fortsatt översyn av organisation och butiker

Jobb & Karriär
Från Eton till Nordic Leather Group

Vintagekoncept vill öppna i Stockholm

Ny e-handelsfusion i outdoorbranschen

Snart nyöppnar Hede Fashion Outlet

Afound byter kurs – ska satsa mer digitalt

Barnklädesföretag tilldelas formpris

Strumpbolaget flyttar igen

Uniqlo har öppnat i Indien – fler butiker väntar

Här öppnar H&M syateljé

Monki i nytt designsamarbete

H&M: ”På rätt väg”

Nya namn i Asos styrelse

Butiksnytt
H&M bygger ut när Cassels byter yta

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.134