23948sdkhjf

Twilfit kliver in i framtiden

| Av Dagmar Forne | Tipsa redaktionen

Den anrika underklädeskedjan inför ett molnbaserat verksamhetssystem i höst.



Twilfits IT-ansvarige

Läs också: Underklädeskedja öppnar outletRobert Backéus berättar att det nya systemet bygger på en standardiserad lösning från Microsoft med minimala anpassningar. Projektet omfattar både Twilfits huvudkontor och butiker och han räknar med att systemet går live på senhösten i år.

– Vi inför det nya verksamhetssystemet för att förbättra kundupplevelsen. Tanken är att vi ska förverkliga visionen om omnikanal och därmed åstadkomma samma upplevelse för kunden, oavsett kanal, säger han.

Han berättar vidare att det interna samarbetet mellan IT, marknad och ledning har förändrats i och med att alla konsekvent sätter kunden i fokus.

En viktig egenskap hos det nya systemet är att allt sker i molnet och allt syns i realtid. På det viset går det att se en kunds köpmönster, så att man kan rikta rätt erbjudande till rätt kund, något som dagens konsumenter förväntar sig

Läs också: Trio till Twilfit – ska stärka kedjan digitalt och fysiskt

Traditionellt distribuerade erbjudanden fungerar inte längre. Kunden kräver mer – personifiering är ett grundkrav som vi måste leva upp till, säger han.

Förutsättningen för att kunna åstadkomma en sömlös kundupplevelse mellan butik och digitala kanaler, är centraliserade grunddata. Det framhåller Stefan Fleron, vd för EG Sverige, som levererar systemet.

Han framhåller också fördelen med att systemet är byggt på standardkomponenter, utan speciella anpassningar till Twilfits behov. Det gör att butikskedjan kan lägga mer tid på kunderna, istället för att ständigt uppfinna hjulet på nytt:


Läs också: Öppnar butik på Island
– Standardiseringen gör att systemet blir skalbart och flexibelt. När uppdateringar och nya funktioner lanseras är det enkelt att haka på dem och på så sätt ständigt hålla sig uppdaterad, säger han.

En annan stor fördel med att ha grunddata centraliserade är att det förenklar anpassningen till den nya dataskyddslagen, GDPR.

– Att samla all relevant data på ett ställe, så att det kan delas av alla system säkert och strukturerat, gör att det går att hålla full koll på de personuppgifter som lagras, säger han.

Källa: EG, Twilfit


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

"Starkare plattform för svenskt mode"

I februari väntas visningsveckan, Stockholm Fashion Week, sammanfalla med Stockholm Fashion District och Design Week.

Habit Modegalan
Årets designer enligt Habit

Vem som föräras titeln Årets Designer tillkännages under Habit Modegalan. Här är finalisterna.

Underklädeskedja öppnar outlet

Hit går Cheap Monday

Varumärket väljer kommunikationsbyrå efter att ha skött den biten själva.

Från egna lager via Sportamore - Adidas först ut att testa ny affärsmodell

Plus

Nylonbonanza i vårens streetmode

HABITS TRENDRAPPORTER VÅR 2019 DEL 1/7: Nytänkande färgkrockar, tonårsflirtar med 1970- och 80-talet och manlig minimalism. Vårens streetmode levererar både kreativt och kommersiellt.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut 3 gånger per vecka.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Höjt tillväxtmål för Nelly

Arkiv

Ciff satsar ungt

Ciff Kids blir i januari Ciff Youth.

Jobb & Karriär
Ganni med ny vd

Har tidigare arbetat med varumärken som Maison Martin Margiela, Diesel och Marni.

Butiksnytt
Modetillskott i MoS

Här är verksamheterna som tar plats i modestråket The Designer Gallery.

Så ser en hållbar ledare ut

Habit Modegalan
De har chans till modepris

Under Habit Modegalan avslöjas vem som blir Modesveriges nykomling. Här är finalisterna.

1

Habit Modegalan
The Terrace nu i Göteborg

Efter drygt tio år i Stockholm har butikskonceptet öppnat ny butik. Inköparduon och konceptets grundare är nominerade till Årets inköpare i Habit Modegalan.

H&M: Ikeasfärens intåg är en "långsiktig finansiell investering"

Så går det för modebranschen

HABIT MARKNADSANALYS: Habit publicerar nyckeltalen för totalt 234 modeföretag 2017 och sammanfattar fjolåret här.

Vestiaire Collective med nytt utseende

Habit Modegalan
Välkomna till Habit Modegalan

Nu är det bara två veckor kvar till Habit Modegalan. Under kvällen ska 12 vinnare koras. Galan leds i år av Kakan Hermansson.

Jobb & Karriär
GSL lämnar över skomärke

Tidigare tillförordnad vd och exportchef hos Elvine ska ta hand om expansionen för skomärket Jim Rickey Stockholm.

Habit Modegalan
De är finalister i Årets modeexportpris

Två premiumvarumärken och ett friluftsvarumärke har chans att föräras Habits branschpris.

Nytt H&M-koncept även till Sverige

VRG tvärnitade under fjärde kvartalet

Sko- och accessoarkoncernen avslutade året med tapp i försäljning och kraftigt försämrat resultat.

Rizzo läggs ned som butikskedja

Stadium omorganiserar och varslar - satsar digitalt

Sportkedjan slår ihop avdelningar och flyttar delar av verksamheten från Norrköping till Solna.

Jobb & Karriär
Frank Dandy med ny vd

Styrelsemedlem och operativt ansvarig för företagets digitala utveckling kliver in som ny vd. Tidigare vd stannar och får ny roll.

Club Xprs konkursförvaltare: "Vi hoppas hitta en köpare"

Superdry vinstvarnar

Handlarna mer pessimistiska inför framtiden

Så gör H&M med Nyden

Satsar på manlig fägring

Katastrofår för Kappahl

Butiksnytt
Tillfälligt för Jumperfabriken

De kampanjar för modekedjan

Utmanar med underjordisk lokal

Intersport slipper returerna 

Norsk modekedja blir dansk

H&M köper in sig i Klarna

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.573