Nividas till Arket

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Glasögonmärket är ett av varumärkena som ska finnas i sortimentet när H&M:s nya modekedja öppnar. "Vi ser fram emot fler kunder utanför Sverige".

I slutet av maj tillkännagav H&M:s nya mode- och inredningskedja Arket vilka externa varumärken som ska finnas i sortimentet, främst accessoarer och inredningsprylar, när första butiken öppnar i London.

Ett av dem är svenska glasögonmärket Nividas. Företaget säljer egendesignade optiska bågar och solglasögon i de egna butikerna på webben, Almlöfsgatan i Stockholm och på Vallgatan i Göteborg samt hos bland andra butiker som Paul & Friends, Hugo, K17 och Snickarbacken i Stockholm och Vallgatan 12 i Göteborg och tre butiker för Designtorget i Malmö och Stockholm.

– Arket är ett koncept som passar oss väldigt väl med livstilsinriktningen och nordiska stil, och vi ser fram emot att fler kunder utanför Sverige ska få tillgång till vårt varumärke, säger medgrundaren Axel Jacobsson till Habit.

Axel Jacobsson berättar att det är ett urval från solglasögonkollektion som kommer att finnas hos den nya kedjan. Nividas, vi ser på Esperanto, grundades av Sebastian Pruszynski, Maja Kölqvist och Axel Jacobsson 2014.

Mer om: Nividas


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Stefan Persson köper 1,5 miljoner aktier i H&M

Storägaren utökar sitt innehav ytterligare.

Stadiums sneakerskoncept till Stockholm

De kan köpa Acne Studios

Intressenterna som vill förvärva svenska modevarumärket.

Röda siffror för Intersport

Levi's lanserar Pride-kollektion

Försäljningen dalade i juni

Varubrist bakom negativa siffror för kläd- och skohandeln.

Nyhetsbrev

Freddy Store fälls för halvnaken modell

Arkiv

Internationella ägare till JC

Iliya Meric har inte ensamt förvärvat bolaget. Det kan Habit avslöja.

Svenska modeexporten växer kraftigt

Positiva vindar blåser i svenska modebranschen, trots kritik, visar ny rapport.

De medverkar på Fashion Week

Arrangören har släppt listan.

De är första modemärket med HBTQ-certifieringen

Skandinaviens nya digitala plattform för premiummode

Svenska Seezona satsar på ny teknik och nya designers.

Första sportskon med grafen

Jobb & Karriär
Från kanslichef till vd

Efterträder Marika Waern hos NCSC.

Brothers onlineraket - ökade med 95 procent

Polarn O. Pyret lyfte på nätet

Morris med ny huvudägare – ska satsa internationellt

Nya norska storägaren ska etablera klädmärket på nya marknader.

H&M ökar takten med nya butiker

Bistert för H&M

Klädjätten nådde inte upp till förväntningarna och varulagret fortsätter att växa.

Ny ledning i Nilson Group

Skogiganten presenterar ny styrelseordförande och interim vd.

Fortsatt tillväxt för Venue Retail Group

Så gick det för RNB

Vinden har vänt för Kappahl - "Tillbaka på banan"

Uppåt för kedjan i bolagets tredje kvartal.

H&M:s toppchef lämnar - analytiker spår dyster rapport

Försäljningsdirektören byts ut inför kvartalsrapporten.

Jobb & Karriär
Isbjörn tar in ny exportsäljare

Han blir nästa att lämna MQ

Kedja tar över Marta & Co:s lokal

The Cords & Co har försatts i konkurs

Kerber byter läge

Så mycket ökade NA-KD i fjol

Här är Svensk Digital Handels nya vd

Reparationsservice och jättebutik i Paris för H&M

Brittisk varuhuskedja vinstvarnar igen

Stort intresse för Odd Molly

WeSC stänger citybutik

Oförändrad försäljning för H&M

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.186