23948sdkhjf

Nividas till Arket

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Glasögonmärket är ett av varumärkena som ska finnas i sortimentet när H&M:s nya modekedja öppnar. "Vi ser fram emot fler kunder utanför Sverige".

I slutet av maj tillkännagav H&M:s nya mode- och inredningskedja Arket vilka externa varumärken som ska finnas i sortimentet, främst accessoarer och inredningsprylar, när första butiken öppnar i London.

Ett av dem är svenska glasögonmärket Nividas. Företaget säljer egendesignade optiska bågar och solglasögon i de egna butikerna på webben, Almlöfsgatan i Stockholm och på Vallgatan i Göteborg samt hos bland andra butiker som Paul & Friends, Hugo, K17 och Snickarbacken i Stockholm och Vallgatan 12 i Göteborg och tre butiker för Designtorget i Malmö och Stockholm.

– Arket är ett koncept som passar oss väldigt väl med livstilsinriktningen och nordiska stil, och vi ser fram emot att fler kunder utanför Sverige ska få tillgång till vårt varumärke, säger medgrundaren Axel Jacobsson till Habit.

Axel Jacobsson berättar att det är ett urval från solglasögonkollektion som kommer att finnas hos den nya kedjan. Nividas, vi ser på Esperanto, grundades av Sebastian Pruszynski, Maja Kölqvist och Axel Jacobsson 2014.

Mer om: Nividas


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Butiksnytt
Swims med butik

Ny hos Scandinavian Man

Kedjorna som driver omsättningen

Habit Modegalan
Årets designer enligt Habit

Vem som föräras titeln Årets Designer tillkännages under Habit Modegalan. Här är finalisterna.

Nytt H&M-koncept även till Sverige

Plus

Nylonbonanza i vårens streetmode

HABITS TRENDRAPPORTER VÅR 2019 DEL 1/7: Nytänkande färgkrockar, tonårsflirtar med 1970- och 80-talet och manlig minimalism. Vårens streetmode levererar både kreativt och kommersiellt.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut 3 gånger per vecka.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

"Starkare plattform för svenskt mode"

I februari väntas visningsveckan, Stockholm Fashion Week, sammanfalla med Stockholm Fashion District och Design Week.

Arkiv

Underklädeskedja öppnar outlet

Hit går Cheap Monday

Varumärket väljer kommunikationsbyrå efter att ha skött den biten själva.

Ciff satsar ungt

Ciff Kids blir i januari Ciff Youth.

Från egna lager via Sportamore - Adidas först ut att testa ny affärsmodell

Höjt tillväxtmål för Nelly

Så går det för modebranschen

HABIT MARKNADSANALYS: Habit publicerar nyckeltalen för totalt 234 modeföretag 2017 och sammanfattar fjolåret här.

Habit Modegalan
De har chans till modepris

Under Habit Modegalan avslöjas vem som blir Modesveriges nykomling. Här är finalisterna.

Jobb & Karriär
Ganni med ny vd

Har tidigare arbetat med varumärken som Maison Martin Margiela, Diesel och Marni.

Butiksnytt
Modetillskott i MoS

Här är verksamheterna som tar plats i modestråket The Designer Gallery.

Så ser en hållbar ledare ut

1

Habit Modegalan
The Terrace nu i Göteborg

Efter drygt tio år i Stockholm har butikskonceptet öppnat ny butik. Inköparduon och konceptets grundare är nominerade till Årets inköpare i Habit Modegalan.

H&M: Ikeasfärens intåg är en "långsiktig finansiell investering"

Vestiaire Collective med nytt utseende

Habit Modegalan
Välkomna till Habit Modegalan

Nu är det bara två veckor kvar till Habit Modegalan. Under kvällen ska 12 vinnare koras. Galan leds i år av Kakan Hermansson.

Jobb & Karriär
GSL lämnar över skomärke

Tidigare tillförordnad vd och exportchef hos Elvine ska ta hand om expansionen för skomärket Jim Rickey Stockholm.

Habit Modegalan
De är finalister i Årets modeexportpris

Två premiumvarumärken och ett friluftsvarumärke har chans att föräras Habits branschpris.

VRG tvärnitade under fjärde kvartalet

Sko- och accessoarkoncernen avslutade året med tapp i försäljning och kraftigt försämrat resultat.

Club Xprs konkursförvaltare: "Vi hoppas hitta en köpare"

Handlarna mer pessimistiska inför framtiden

Så gör H&M med Nyden

Superdry vinstvarnar

Satsar på manlig fägring

Katastrofår för Kappahl

Butiksnytt
Tillfälligt för Jumperfabriken

De kampanjar för modekedjan

Utmanar med underjordisk lokal

Norsk modekedja blir dansk

Intersport slipper returerna 

H&M köper in sig i Klarna

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

4.218