Åhléns ritar om dammodeplanet

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Varuhuset i Stockholms city öppnar nyrenoverad dammodeavdelning i höst.

Ombyggnationen på Åhléns City i Stockholm pågår för fullt och i slutet av september öppnar en helt nyreonverad dammodeavdelning. Ombyggnationen har skett i etapper och Åhléns avslöjar att en rad nya varumärken är på ingång med vilka tillkännages inte i pressmeddelandet.

Vårt mål på Åhléns City är att skapa varuhusmagi, att både lösa vardagslogistiken och erbjuda njutning i vardagen för våra kunder. Så vare sig det gäller att shoppa skönhetsartiklar, hemprodukter eller kläder, köpa en vackert sammansatt blombukett, fixa middagsmaten eller ta en mat- och dryckespaus, så kan du hitta allt i vårt varuhus, säger Andreas Stenman, ny varuhuschef på Åhléns City i en kommentar.

Mer om: Åhléns City


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Jobb & karriär
Från Ikea till Åhléns

Varuhuskedjan har hittat en efterträdare till Lina Söderqvist på marknadschefsposten.

Här är framtidens handelsplats enligt AMF

The Lobby liknar ingenting annat. I april öppnar AMF Fastigheter sitt nya koncept i centrala Stockholm. Habit fick följa med på en förhandsvisning.

Modell för Ellos

Då väntas WeSC ur rekonstruktion

Jobb & karriär
Regionchef på Kappahl till Indiska

Mode- och inredningskedjan får ny försäljningschef.

Så ska Stayhard sälja mer denim

Nyhetsbrev

”Viktigt med praxis på området”

Arkiv

Jobb & karriär
Indiska hämtar kompetens från Åhléns

Mode- och inredningskedjan rekryterar kvalitets- och hållbarhetschef med förflutet hos Åhléns och H&M.

Han slår ett slag för Frank Dandy

Underklädesmärket har ett nytt ansikte.

Jobb & karriär
Lundhags med ny marknadschef

Grandpa öppnar och stänger

I veckan återöppnar prisbelönta Grandpa moderbutiken på Södermannagatan på Södermalm. Samtidigt stängs en av butikerna i vår.

Sällanköpen ökar på nätet - står för 80 procent av tillväxten

Mode stod för överlägset mest online i fjol.

Securitas tecknar avtal med modejätte

Här öppnar Deichmann igen

Tillfälligt för Isbjörn

Så ska Lexington Company få igång tillväxten

Jobb & karriär
Edblad ser över varumärket - rekryterar trio

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Gap till svensk varuhuskedja

Åhléns plockar in baby- och barnkläder från Gap i sortimentet.

Förbjudna kemikalier i var fjärde vara – 16 företag anmäls

Coop säger upp avtal med Postnord

Osäkra lönelägen i etiopisk textilindustri

Klädskapare fick hederspris

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Hon jobbar för Puma

Bergans med butik

Byredo öppnar i London

Digitalt skifte pressar handlarna

Hon kommer till Köpenhamn

Pandora till Linden

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.237