23948sdkhjf

Zalandos modefestival utökas

E-handlaren fortsätter med modefestivalkonceptet och återkommer i september med en utökad upplaga där även en utställning om Vivienne Westwood ryms.

Zalando förvärvade den tidigare fackmässan och lanserade i september i fjol en modefestival, Bread & Butter by Zalando. Nu får festivalen en andra upplaga i 1 till 3 september då ett 40-tal varumärken deltar däribland adidas, Alpha Industries, Converse, Fila, Hilfiger Denim, Nike, Lee, Vans, Puma, Reebok, Wrangler, Levi’s, G-Star, Jil Sander Navy, The Kooples, Selected Femme/Homme, Topshop och Hugo. varumärkena som visar innevarande säsong ska delta på tre områden och även arrangera visningar, också interaktiva modevisningar. Föutom mode, musik, seminarier och mat ska en modeutställning om designern Vivienne Westwood Archive Exhibition finnas på frstivalområdet som omfattar Arena Berlin och för konceptet nya Festsaal Kreutzberg.

Med anledning av modefestivalen hölls ett förparty med inbjudna gäster på torsdagen på Artist hall på Holzmarktstrasse i Berlin.

För kommande Breda & Butter by Zalando har en shoppinglösning utvecklats som bygger på RFID-armbandsteknologi  där en feeden med innehåll från festivalen länkar direkt till produkterna hos Zalando.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.097