23948sdkhjf

Zalandos modefestival utökas

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

E-handlaren fortsätter med modefestivalkonceptet och återkommer i september med en utökad upplaga där även en utställning om Vivienne Westwood ryms.

Zalando förvärvade den tidigare fackmässan och lanserade i september i fjol en modefestival, Bread & Butter by Zalando. Nu får festivalen en andra upplaga i 1 till 3 september då ett 40-tal varumärken deltar däribland adidas, Alpha Industries, Converse, Fila, Hilfiger Denim, Nike, Lee, Vans, Puma, Reebok, Wrangler, Levi’s, G-Star, Jil Sander Navy, The Kooples, Selected Femme/Homme, Topshop och Hugo. varumärkena som visar innevarande säsong ska delta på tre områden och även arrangera visningar, också interaktiva modevisningar. Föutom mode, musik, seminarier och mat ska en modeutställning om designern Vivienne Westwood Archive Exhibition finnas på frstivalområdet som omfattar Arena Berlin och för konceptet nya Festsaal Kreutzberg.

Med anledning av modefestivalen hölls ett förparty med inbjudna gäster på torsdagen på Artist hall på Holzmarktstrasse i Berlin.

För kommande Breda & Butter by Zalando har en shoppinglösning utvecklats som bygger på RFID-armbandsteknologi  där en feeden med innehåll från festivalen länkar direkt till produkterna hos Zalando.

Mer om: Zalando
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Vad händer hos Bruno?

Jobb & Karriär
Hon är ny vd för Wiges

Efterträder Lars Bodin som verkat på vd-posten i 17 år.

Oscar Jacobson öppnar i London

Butiksnytt
Gram öppnar nytt "skouniversum"

”Vi vill förändra skobranschen på riktigt”.

Pep blir Peppercorn igen

Modestipendiater utsedda

Nyhetsbrev

Stockholmarnas favoritcentrum korade

Arkiv

Textilservicejätte i hållbarhetssamarbete

I dig denim väljer byrå

Lager 157 går internationellt

Väljer grannland för första etableringen utanför Sverige.

Habit Modegalan 2019 i anrika salonger

Årets upplaga äger rum den 23 oktober i Spegelsalen i Grand Hôtel Stockholm.

Den välklädda mannens återkomst

Habits chefredaktör, Katarina Angelin: Renässans för det skräddade herrmodet.

Här stänger River Island

Butiksnytt
Afound aviserar nya lägen

Nu öppnar sjätte butiken för Afound och modekoncernen meddelar därtill ytterligare två lägen för outletkonceptet.

H&M dementerar nedläggning av Nyden

Har slagit ihop märket med H&M.

Expansionschef lämnar H&M efter 17 år

NK dubblerar anrik yta för herrmode

Stenströms blir största leverantör när NK presenterar klassiskt herrmodekoncept i ny form på varuhuset i Stockholm i höst.

Stilduo för MQ

Gudrun Sjödén siktar mot Kina

Plus

Jeansälskarna i medvind

Svensk-australiensiska Neuw Denim är modebranschens tillväxtbolag i denimsegmentet. Habit träffade märkets vd och säljchef för Europa.

Prisas för sjal

Hon blir vd för Blocket

Hämtar vd från Tele 2.

Butiksnytt
Öppnar i Östersund

Butiken blir sportkedjans 15:e och till att börja med är det en tillfällig yta om 1 000 kvadratmeter.

Best of Brands konkurs: "Förhoppningen är att hitta en köpare"

Hoppet lever för den tidigare modekedjan. På måndagen stängdes dock en av de kvarvarande tre butikerna.

Herrmodemässa i siffror

Lululemon höjer prognos

Prisökning på mode

Ikeasfären fortsätter öka i H&M

Tar plats i hållbarhetskrets

Butiksnytt
Här öppnar H&M

Butiksnytt
Här öppnar Avavav

Omställning och kampanjer tynger VRG

Jobb & Karriär
Han lämnar Lindex

Klartecken för kompetenslyft

Ännu ingen ny ägare till modekedja

Polarn o Pyret och Brothers blir självständiga

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.141