Zalandos modefestival utökas

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

E-handlaren fortsätter med modefestivalkonceptet och återkommer i september med en utökad upplaga där även en utställning om Vivienne Westwood ryms.

Zalando förvärvade den tidigare fackmässan och lanserade i september i fjol en modefestival, Bread & Butter by Zalando. Nu får festivalen en andra upplaga i 1 till 3 september då ett 40-tal varumärken deltar däribland adidas, Alpha Industries, Converse, Fila, Hilfiger Denim, Nike, Lee, Vans, Puma, Reebok, Wrangler, Levi’s, G-Star, Jil Sander Navy, The Kooples, Selected Femme/Homme, Topshop och Hugo. varumärkena som visar innevarande säsong ska delta på tre områden och även arrangera visningar, också interaktiva modevisningar. Föutom mode, musik, seminarier och mat ska en modeutställning om designern Vivienne Westwood Archive Exhibition finnas på frstivalområdet som omfattar Arena Berlin och för konceptet nya Festsaal Kreutzberg.

Med anledning av modefestivalen hölls ett förparty med inbjudna gäster på torsdagen på Artist hall på Holzmarktstrasse i Berlin.

För kommande Breda & Butter by Zalando har en shoppinglösning utvecklats som bygger på RFID-armbandsteknologi  där en feeden med innehåll från festivalen länkar direkt till produkterna hos Zalando.

Mer om: Zalando


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

De skor Åhléns kunder i höst

Minimarket har plockat fram en skokollektion exklusivt för varuhuskedjan. Lansering sker i augusti.

Jobb & karriär
Från Ikea till Åhléns

Varuhuskedjan har hittat en efterträdare till Lina Söderqvist på marknadschefsposten.

Modell för Ellos

Här är framtidens handelsplats enligt AMF

The Lobby liknar ingenting annat. I april öppnar AMF Fastigheter sitt nya koncept i centrala Stockholm. Habit fick följa med på en förhandsvisning.

”Viktigt med praxis på området”

Då väntas WeSC ur rekonstruktion

Nyhetsbrev

Så ska Stayhard sälja mer denim

Arkiv

Han slår ett slag för Frank Dandy

Underklädesmärket har ett nytt ansikte.

Jobb & karriär
Lundhags med ny marknadschef

Jobb & karriär
Regionchef på Kappahl till Indiska

Mode- och inredningskedjan får ny försäljningschef.

Jobb & karriär
Indiska hämtar kompetens från Åhléns

Mode- och inredningskedjan rekryterar kvalitets- och hållbarhetschef med förflutet hos Åhléns och H&M.

Här öppnar Deichmann igen

Tillfälligt för Isbjörn

Sällanköpen ökar på nätet - står för 80 procent av tillväxten

Mode stod för överlägset mest online i fjol.

Grandpa öppnar och stänger

I veckan återöppnar prisbelönta Grandpa moderbutiken på Södermannagatan på Södermalm. Samtidigt stängs en av butikerna i vår.

Securitas tecknar avtal med modejätte

Så ska Lexington Company få igång tillväxten

Gap till svensk varuhuskedja

Åhléns plockar in baby- och barnkläder från Gap i sortimentet.

Coop säger upp avtal med Postnord

Jobb & karriär
Edblad ser över varumärket - rekryterar trio

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Klädskapare fick hederspris

Förbjudna kemikalier i var fjärde vara – 16 företag anmäls

Osäkra lönelägen i etiopisk textilindustri

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Hon jobbar för Puma

Bergans med butik

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Digitalt skifte pressar handlarna

Pandora till Linden

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.24