23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Med flip flop i portföljen

Brasilianskt varumärke ska stärka Bootskompaniets sommarerbjudande.

Bootskompaniet tar hand om försäljningen av det brasilianska varumärket Havaianas på nordiska marknaden. Varumärket ska bli synligt inte minst digitalt.
– En stor styrka blir nu att en aktör tar ett totalt ansvar för hela marknaden vilket är en förändring från tidigare upplägg, säger Eric Elm på Bootskompaniet.
– Havaianas passar mycket väl in i vår varumärkesportfölj som ett globalt, etablerat och marknadsledande varumärke inom sitt segment, samt att det ligger i Bootskompaniet strategi att stärka upp vår- och sommardelen av vårt erbjudande, säger Eric Elm i en kommentar.

Agenter för Havaianas i Norden kommer bland annat vara Sunday Seven Agency i Sverige och Blender Agency i Norge.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.097