23948sdkhjf

Klädsatsning för Lidl

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Livsmedelskedjan och modellen inleder samarbete.

Designern, före detta modellen och tv-kändisen Heidi Klum har designat en helt ny kollektion till Lidl som kommer att lanseras i Sverige senare i år.

– Jag hoppas verkligen att kollektionen som jag designat för Lidl kommer att uppskattas. Självklart blev jag glad över samarbetet, det var så roligt att genomföra! Säger Heidi Klum, i ett pressmeddelande.
– Jag tycker det är helt fantastiskt, då mode är roligt och borde vara ett nöje alla har råd med, fortsätter hon.

Kollektionen kommer att presenteras i samband med Lidl Fashion Week en återkommande internationell vecka som infaller flera gånger om året i alla Lidls butiker.

– Heidi är en fantastisk inspirationskälla som känner sig hemma i världens modemetropoler. Hon sprudlar av energi och livsglädje, men är fortfarande jordnära. Hon är en perfekt matching för Lidl och våra kunder, vi är så glada att presentera hennes kollektion som den första inom Lidl Fashion Week, säger Johannes Fieber, Sverigechef Lidl i ett pressmeddelande.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Stark tillväxt för second hand-utmanaren Sellpy

Besvikelse över XXL:s dåliga resultat

Sportamore växer – men ökar förlusten

Idris Elba lanserar eget klädvarumärke

Videointervju: Viktigt ta hand om talangerna som rekryteras

Jeansbolaget utökar i Luleå – med nytt koncept

Nyhetsbrev

YMR Track Club tar plats på NK Sport

Arkiv

Stockholms modevecka ställs in

Vd: När saker är som svårast kommer de avgörande besluten.

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

Jobb & Karriär
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Barneys överväger konkurs

Ivyrevel poppar upp i MoS

Modehandeln återhämtade sig

Prisfall på mode

Nytt modeevent i Stockholm

Lindex + Boozt = sant

Jobb & Karriär
Vd-skifte på Gents

Weekday öppnar i Lund

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Krönika
Prisad vare sommaren! Här kommer turisterna!

Zalando bygger nytt megalager

Ellos får ny ägare i miljardaffär

Den här modeveckan blir av

Campadre satsar fysiskt

Zalando skiftar till återvunnet

Bubbleroom-bossen talar på Modebranschens dag

Jobb & Karriär
Ledningsskifte på Champion Norden

RnB visar minusresultat men hoppas att Polarn o Pyret ska lyfta

WeSC behöver nytt kapital

Jobb & Karriär
Danskt barnklädesmärke tar in en ny designer

50 miljoner kronor till start up – ska återvinna textilier

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

NA-KD öppnar pop up i Mos

Branschprofil moderator för Retaildagen

River Island med ny vd

Finansman ökar innehav i skohandlare

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.148