Namnbyte för textilutbildning

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Proteko utbildning och Nordisk Designskola får nytt, gemensamt namn – Nordiska Textilakademin.

Proteko utbildning och Nordisk Designskola får namnet Nordiska Textilakademin. Syftet är att ha ett tydligt namn, samla all kompetens och kunskap i ett gemensamt varumärke.

Stiftelsen Proteko förvärvad Nordisk Desigskola i augusti 2015 och är ägare till Nordiska Textilakademin och arbetar fortsatt vidare med sitt uppdrag att utveckla textilbranschen. Vd för Nordiska Textilakademin är Christian Lundell.

Skolan erbjuder utbildningsmöjligheter för den textila branchen inom bland annat inköp, design, kvalitet, hållbarhet, sälj och CSR och har ett nära samarbete med mode- och textilbranschen.

-Ordet skräddarsytt är framtiden för personer som vill gå vidare inom sina yrken för att hänga med i den värld vi lever i, som ständigt förändras och som ständigt ställer nya krav, säger Minna Engström Heino, kreativ ledare på Nordiska Textilakademin och fortsätter;

–Vårt samarbete med näringslivet erbjuder en textilutbildning som är förankrad i verkligheten.



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Här öppnar Caliroots

Mode- och streetwearföretaget presenterar nytt koncept i ny butik, en satsning som beskrivs som Caliroots 2.0.

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Lyko till Finland

Så blir de nya avgifterna

Nyhetsbrev

Newhouse bygger om butiker

Modeföretaget lanserar ny logotyp och butiksinredning.

Arkiv

Esprit tar över butiker

Två franchisebutiker övergår i modeföretagets regi och därtill nyöppnar Esprit butiken i Täby centrum som gick i konkurs i höstas.

Hon jobbar för Puma

Resultattapp för Odd Molly

Nettoomsättningen ökade men och resultatet rasade under fjärde kvartalet och för helåret. Tillväxten blev betydligt svagare än förväntat 2017.

Uniqlo öppnar i Amsterdam

Nederländerna blir vid sidan av Sverige ny marknad för japanska kedjan i höst.

Bergans med butik

Helomvändning krävs för Lindex

Syskonduo hos Björn Borg

Modemärket sätter fokus på prestationsförmågan med hjälp av välkända syskonpar.

Digitalt skifte pressar handlarna

Här öppnar Lyko

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Så ser Asos sportmodesatsning ut

E-handlaren lanserar egen sportkollektion.

H&M om e-handel och framtiden

Online utgör 12,5 procent av den totala försäljningen. Det avslöjas inför H&M-gruppens kapitalmarknadsdag som hålls på onsdagen.

”Förändringarna på NK är positiva och efterlängtade”

Departments and Stores är positiva till omgörningen av NK i Stockholm. Nu väntar tre år av uppgraderingar av koncernens avdelningar på varuhuset. Ett särskilt fokus läggs på lyx och premium.

Pandora till Linden

Rivia Sports växlar upp

Digitala affärer i fokus

Modekoncernen RNB och Wellstreet ska förändra och utveckla retail med digitala tjänster i samägda bolaget Retailers Lab.

River Island öppnar barnmodekoncept

Ny riktning för Depeche

H&M behåller utdelning

Denimfokus i London

Klarna stöttar London College of Fashion

Valentin ger försäljningsskjuts

Uppåt för Zalando

Välkomnar förslagen mot stöldligor

Svea skor sig

Boozt rekryterar

Ny chef på Citycon

Kungens Kurva Shoppingcenter byggs ut

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.161