Studenttider

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Inte oväntat är klänning och kostym en stor utgiftspost för studenter.

I snitt läggs 2 000 kronor på inköpet av kostym och klänning, enligt Svensk Handels Studentrapport 2017. Köpet sker i samma utsträckning på nätet som i den fysiska handeln. Totalt spenderas 5 300 kronor på inköp som kläder, champagne och studentmössa, enligt rapporten. Handeln är en entrébiljett för många unga till arbetsmarknaden och glädjande ser nio av tio studenter positivt på framtiden.

Mer om: Svensk Handel


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Ny vd för Åhléns Outlet

Han går till Intersport

Jarno Vanhatapio kliver in i Intersports styrelse.

De skor Åhléns kunder i höst

Minimarket har plockat fram en skokollektion exklusivt för varuhuskedjan. Lansering sker i augusti.

Så blir MoS en bättre plats

Rand central i Polarns nya inredning

Barnklädeskedjan Polarn O. Pyret presenterar nytt inredningskoncept i mars.

Jack & Jones lanserar barnmode

Nyhetsbrev

Jobb & karriär
Från Ikea till Åhléns

Varuhuskedjan har hittat en efterträdare till Lina Söderqvist på marknadschefsposten.

Arkiv

Här är framtidens handelsplats enligt AMF

The Lobby liknar ingenting annat. I april öppnar AMF Fastigheter sitt nya koncept i centrala Stockholm. Habit fick följa med på en förhandsvisning.

Modell för Ellos

Kissie-domen: ”Viktigt med praxis på området”

Då väntas WeSC ur rekonstruktion

Han slår ett slag för Frank Dandy

Underklädesmärket har ett nytt ansikte.

Så ska Stayhard sälja mer denim

Jobb & karriär
Lundhags med ny marknadschef

Jobb & karriär
Indiska hämtar kompetens från Åhléns

Mode- och inredningskedjan rekryterar kvalitets- och hållbarhetschef med förflutet hos Åhléns och H&M.

Jobb & karriär
Regionchef på Kappahl till Indiska

Mode- och inredningskedjan får ny försäljningschef.

Här öppnar Deichmann igen

Sällanköpen ökar på nätet - står för 80 procent av tillväxten

Mode stod för överlägset mest online i fjol.

Grandpa öppnar och stänger

I veckan återöppnar prisbelönta Grandpa moderbutiken på Södermannagatan på Södermalm. Samtidigt stängs en av butikerna i vår.

Securitas tecknar avtal med modejätte

Tillfälligt för Isbjörn

Så ska Lexington Company få igång tillväxten

Gap till svensk varuhuskedja

Åhléns plockar in baby- och barnkläder från Gap i sortimentet.

Jobb & karriär
Edblad ser över varumärket - rekryterar trio

Företaget ska växa digitalt och stärka sortimentet. Därtill har bolaget rekryterat trio med bakgrund hos bland andra Kasthall, Filippa K och Casall.

Coop säger upp avtal med Postnord

Osäkra lönelägen i etiopisk textilindustri

Zalando blir mer fysiskt

Lindex stänger i Tidaholm

Nyputsat hos GSL

Hon jobbar för Puma

Bergans med butik

Byredo öppnar i London

Hon kommer till Köpenhamn

Digitalt skifte pressar handlarna

Pandora till Linden

River Island öppnar barnmodekoncept

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.137