Ny butiksstrategi för Hunkydory

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Efter konkursen i retailbolaget väljer modemärket att relansera webbutiken och lägga fokus på e-handel och återförsäljarna.

I slutet av februari försattes det bolag där modemärkets butiker på NK i Stockholm och Täby centrum låg i konkurs, Hunkydory Retail AB. Enligt konkursansökan till Nacka tingsrätt den 23 februari, som Habit har tagit del av,framgår att bolaget var på obestånd och saknade förmåga att betala skulder vart efter de förföll. Några hyresskulder fanns dock inte i bolaget.

I ett mejl till Habit skriver pr-ansvarige Niki Rollof följande;

”Vi valde att stänga ner våra butiker på NK och i Täby Centrum för att istället fokusera på vår digitala utveckling i enlighet med utsatt strategi”.

Enligt Rollof ska bolaget nu relansera e-handelsplattformen samt titta på nya typer av butikskoncept som går bortom den traditionella butiksformen. När de besluten fastställdes, lades verksamheten inom bolaget som heter Hunkydory Retail ned och Hunkydory Holding bolaget består.


Hon skriver att det inte finns några motsättningar i att fortsätta driva wholesale likt bolaget tidigare gjort. I nuläget finns modemärket representerade på ytor hos närmare 400 återförsaäljare på 10 marknader, både inom och utanför Europa.

Modebolaget har även kvar ytorna på Åhléns City i Stockholm och Göteborg.

Mer om: Hunkydory


Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Habit Modegalan
Starkt startfält i Modegalan

Här är alla 36 finalister i årets upplaga av Habit Modegalan. Den 16 november koras 13 vinnare på Berns i Stockholm.

EoE Glasses anställer två

Glasögon- och accessoarmärket rekryterar designer och kommunikationsansvarig. Därtill plockar företaget hem pr-ansvaret.

Två mässor i en

Slowfashion på hotell

Soot Sthlm öppnar tillfällig butik i Stockholm.

Så ser nya Stadium ut

Sportkedjan lanserar nytt inredningskoncept i Stockholm i veckan. I november öppnar första butiken dedikerad till juniorkonceptet. Habit har mött vd Karl Eklöf i den uppdaterade butiken på Drottninggatan.

Jobb & karriär
Happy Plugs med ny vd

Odd Mollys och Gudrun Sjödéns tidigare vd till teknikföretaget.

Hon kampanjar för Ellos

E-handlaren satsar klassiskt och parisiskt i höstkampanjen.

Arkiv

Pretto pr rekryterar

Sealife lämnar Kungsgatan

Jubilerande mössamarbete

Skoföretag poppar upp i Milano

Vagabond öppnar ännu en tillfällig butik.

Newbie till Storbritannien

Kappahl tar baby- och barnbutikskonceptet till nya marknader.

Med kroppsmått i fokus

Här är JC-vd:ns nya giv

Efter ett tjugotal butiksstängningar rustar Stefano di Martino för ett nytt butikskoncept med totalt sex nya butiker.

De visar upp sig i Paris

I ASFB:s regi deltar flera svenska modevarumärken under Paris modevecka.

RFSU lanserar modemärke

Organisationen släpper kollektion som ska säljas på Colette i Paris i höst.

Så sålde Inditex

Nysatsning för Esprit

Jobb & karriär
Stadium möblerar om

Företaget delas upp i två delar och han blir ansvarig för Stadium AB. Därtill har en ny landschef utsetts för Sverige.

Blommor, skräddat och volym

Så ser H&M Design Award-vinnaren Richard Quinns kollektion ut.

Johan Lindeberg till Habit Modebranschens Dag

Designern är en av många talare under Habit Modebranschens Dag som äger rum 6 oktober i Stockholm.

Hon ska utveckla Mood

VRG utvidgar Don Donna

Sko- och accessoarkoncernen lanserar första egna reseserien.

Hon väljer Mood

Maxjenny öppnar tillfällig butik i Stockholm.

Scorett tar över Wallenbergs

Så sålde H&M

Coaching-app ska lyfta detaljhandeln

Resultat: 400 000 färre plastpåsar

Dyrare kläder och skor

Zeta Display förvärvar norskt

Nian i nya händer

Jobb & karriär
Pr-byrå skiftar vd

Så ska blandtextilier återvinnas

Modeföretag möblerar om i styrelsen

Guess satsar i Norden

Näthandel för jackmärke

Sänd till en kollega

0.132