23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Vinsttapp för Odd Molly

Mode- och inredningsföretaget ökade omsättningen under första kvartalet. Ökningen skedde i huvudsak i de egna kanalerna och särskilt i e-handeln.


Det framgår av företagets rappot för räkenskapsårets första kvartal, 1 januari till 31 mars. Nettoomsättningen för perioden uppgick till 126,1 miljoner kronor(117,) vilket var en ökning med 7 procent. Rörelseresulatet för perioden uppgick till 7,5 miljoner kronor (8,5). Rörelsemarginalen landade på 6,0 procent jämfört med 7,2 procent för samma kvartal i fjol.  Bruttovinstmarginalen uppgick till  54,0 procent(54,2).

Resultatet efter skatt minskade till 4,7 miljoner kronor jämför med 5,9 miljoner kronor för samma kvartal i fjol. Dock tillstår vd:n att hon upplever ett skifte i detaljhandeln där flera fysiska aktörer har det tufft och att branschen präglas av rabatter och kampanjer. Under kvartalet öppnade företagets partner i USA en ny butik i Boulder, Colorado och driver nu sammanlagt tre butiker i delstaten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.219