23948sdkhjf

Vinsttapp för Odd Molly

Mode- och inredningsföretaget ökade omsättningen under första kvartalet. Ökningen skedde i huvudsak i de egna kanalerna och särskilt i e-handeln.


Det framgår av företagets rappot för räkenskapsårets första kvartal, 1 januari till 31 mars. Nettoomsättningen för perioden uppgick till 126,1 miljoner kronor(117,) vilket var en ökning med 7 procent. Rörelseresulatet för perioden uppgick till 7,5 miljoner kronor (8,5). Rörelsemarginalen landade på 6,0 procent jämfört med 7,2 procent för samma kvartal i fjol.  Bruttovinstmarginalen uppgick till  54,0 procent(54,2).

Resultatet efter skatt minskade till 4,7 miljoner kronor jämför med 5,9 miljoner kronor för samma kvartal i fjol. Dock tillstår vd:n att hon upplever ett skifte i detaljhandeln där flera fysiska aktörer har det tufft och att branschen präglas av rabatter och kampanjer. Under kvartalet öppnade företagets partner i USA en ny butik i Boulder, Colorado och driver nu sammanlagt tre butiker i delstaten.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078