23948sdkhjf

Vinsttapp för Odd Molly

Mode- och inredningsföretaget ökade omsättningen under första kvartalet. Ökningen skedde i huvudsak i de egna kanalerna och särskilt i e-handeln.


Det framgår av företagets rappot för räkenskapsårets första kvartal, 1 januari till 31 mars. Nettoomsättningen för perioden uppgick till 126,1 miljoner kronor(117,) vilket var en ökning med 7 procent. Rörelseresulatet för perioden uppgick till 7,5 miljoner kronor (8,5). Rörelsemarginalen landade på 6,0 procent jämfört med 7,2 procent för samma kvartal i fjol.  Bruttovinstmarginalen uppgick till  54,0 procent(54,2).

Resultatet efter skatt minskade till 4,7 miljoner kronor jämför med 5,9 miljoner kronor för samma kvartal i fjol. Dock tillstår vd:n att hon upplever ett skifte i detaljhandeln där flera fysiska aktörer har det tufft och att branschen präglas av rabatter och kampanjer. Under kvartalet öppnade företagets partner i USA en ny butik i Boulder, Colorado och driver nu sammanlagt tre butiker i delstaten.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Drar igång jeansprojekt för nyanlända
Modebutik stänger efter ett år
Nyinviger med funkiskoncept på NK
Arket lanserar secondhandtjänst i Göteborg
Rizzos vd lämnar – avblåser samarbete med Sajaco
Lindomeföretag anklagar Mango för designstöld
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.109