23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Arket är H&M:s nya koncept

Tidig höst lanserar H&M ett nytt varumärke. Butikskonceptet inkluderar även ett café.

Arket beskrivs som ett varumärke med kvalitet i fokus, med enkel, tidlös och funktionell design. Det kommuniceras i H&M:s senaste kvartalsrapport.

Kollektionerna ska innefatta plagg för herr, dam och barn, samt ett mindre urval hemprodukter. Prisbilden uppges vara bred, men något högre än H&M:s ordinarie sortiment. Arket kommer att få sällskap av ett antal externa varumärken i butik. Butikerna kommer även att inkludera caféverksamhet med inriktning på det nordiska köket.

London är först ut bland butiksetableringarna. Öppningen sker efter sommaren. Samtidigt öppnar klädkedjan e-handel på 18 europeiska marknader. Butiken i London följs av etableringar i Bryssel, Köpenhamn och München.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11