23948sdkhjf

Han kampanjar för ny löparsko

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Löparskoföretaget Airia Running lanserar crowdfundingkampanj för att starta upp produktion för ny lättviktssko.

Örebrobaserade Airia Running lanserade på onsdagen en crowdfundingkampanj för att finansiera uppstarten av produktionen av nya lättviktsskon Airia Raw. Kampanjen har fått namnet "Airia RAW - Speed Hacked Racing Flat" och lanseras via sajten Kickstarter.
- Det finns flera bra skäl till att vi valt att gå via Kickstarter. Huvudskälet är att vi tror att det är ett bra sätt att nå ut med en nischad prestandaprodukt. Men vi gillar ju också sättet att prata direkt med konsumenterna, eller "backers" som de kallas i crowdsourcingvärlden. Jag har själv "backat" fler än 30 olika innovationsprojekt som tilltalat mig, säger Mattis Geisler, vd och grundare.

Kampanjen ska pågå under 30 dagar och företaget hoppas inbringa cirka 70 000 amerikanska dollar till produktion av löparskor. Den nya skomodellen väger 129 gram, har en sömlös konstruktion och ett särkilt material i yttersulan, M-bound, för att ge tillbaka rörelsenergin i steget i en extra "kick". Yttersulan har företagets patenterade utformning, Biospeed, som ska främja ett energieffektivt löpsteg.
Airia Running lanserade sin första skomodell Airia One under 2014 och företagets huvudfokus är att utveckla snabba och biomekaniskt effektiva löpskor. Som utgångspunkt har man både patent och mångårig egen utvecklings- och testverksamhet.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Premiär för nya Åhléns – från varuhus till marknadsplats

Lägger om affärsmodellen, hyr ut ytor och ska göra om fler varuhus i landet till lokala marknadsplatser.

Klassiska plagg med grafiska element

Duon med lång bakgrund i modebranschen ligger bakom nytt varumärke.

Minskad försäljning och ökad förlust för Lexington Company

Butiksnytt
Ellos öppnar outlet

Plus

Jeanskvintettens revansch

De brinner för det fysiska mötet i landets små- och mellanstora städer. För tre år sedan bröt de sig ur JC. Habit samlade de fem grundarna till Jeansbolaget – kedjan som har seglat upp som nummer ett bland denimaktörerna efter JC-kraschen.

Butiksnytt
Nu öppnar Denim & Friends

Trio ligger bakom ny fysisk butikssatsning som får premiär på torsdagen. I slutet av september ska kedjan omfatta fem butiker.

Nyhetsbrev

Platser kvar till Habit Modebranschens Dag

Temat i år är branschrevansch.

Arkiv

Jobb & Karriär
MQ rekryterar ny design- och inköpschef från Weekday

Maxjenny till Mood

Butiksnytt
Blank the Hub till Skövde

Plus

Vårens primörer

INKÖP VÅR/SOMMAR 2020: Habits Christina Bild och Linnea Öst tecknar säsongens mest stilsäkra damtrender.

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

Butiksnytt
Loewe öppnar på NK

Nya frimärken ska spegla svensk modeexport

Vad Robyn bar

Valde svenskt modemärke under helgens konsert i Stockholm.

Jobb & Karriär
NK med ny marknadschef

Tillträder i november och kommer närmast från Kasthall.

Rodebjer får ny vd i höst

Lämnar Acne Studios för Rodebjer.

Så sålde New Wave

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

Jobb & Karriär
Från H&M till Gant

Jobb & Karriär
De går till Nilson group

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

H&M-butik i ny stass

Syateljé, utvalt sortiment, nytt inredningskoncept och uthyrning av plagg blir nyheter i H&M:s omgjorda butik vid Sergels torg som öppnar i höst.

Jobb & Karriär
Generationsskifte hos Hestra

Fjärde generationen tar över ledningen i handskföretaget.

XXL riggade siffror för att kunna ange höga rabatter

Nelly söker ny logistiklösning

Så kan ett framtidslöfte se ut

Så sålde Björn Borg

Boozt förvärvar dansk apputvecklare

Här stänger H&M

Här öppnar Newbie härnäst

Miljömärkt på mässan

Jobb & Karriär
Från Silva till Arbesko

Butik för Brothers i konkurs

Butiksnytt
Då öppnar Jeansbolagets nästa butik

Stockmann underpresterar och byter vd

Se alla Företagens egna nyheter

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.123