23948sdkhjf

Han kampanjar för ny löparsko

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Löparskoföretaget Airia Running lanserar crowdfundingkampanj för att starta upp produktion för ny lättviktssko.

Örebrobaserade Airia Running lanserade på onsdagen en crowdfundingkampanj för att finansiera uppstarten av produktionen av nya lättviktsskon Airia Raw. Kampanjen har fått namnet "Airia RAW - Speed Hacked Racing Flat" och lanseras via sajten Kickstarter.
- Det finns flera bra skäl till att vi valt att gå via Kickstarter. Huvudskälet är att vi tror att det är ett bra sätt att nå ut med en nischad prestandaprodukt. Men vi gillar ju också sättet att prata direkt med konsumenterna, eller "backers" som de kallas i crowdsourcingvärlden. Jag har själv "backat" fler än 30 olika innovationsprojekt som tilltalat mig, säger Mattis Geisler, vd och grundare.

Kampanjen ska pågå under 30 dagar och företaget hoppas inbringa cirka 70 000 amerikanska dollar till produktion av löparskor. Den nya skomodellen väger 129 gram, har en sömlös konstruktion och ett särkilt material i yttersulan, M-bound, för att ge tillbaka rörelsenergin i steget i en extra "kick". Yttersulan har företagets patenterade utformning, Biospeed, som ska främja ett energieffektivt löpsteg.
Airia Running lanserade sin första skomodell Airia One under 2014 och företagets huvudfokus är att utveckla snabba och biomekaniskt effektiva löpskor. Som utgångspunkt har man både patent och mångårig egen utvecklings- och testverksamhet.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

"Vi kommer se början på en e-handelsdöd"

TRENDER 2019: Det spår Lars-Åke Tollemark, vd för Unibal Rodamco Westfield i Norden.

Ny hemvist för Ida Sjöstedt

Modeföretaget huserar numera på Kungsholmen och har därtill ny presskontakt.

Jobb & Karriär
Går till Daily Sports

Har förflutet från Whyred, Acne Studios och Gant.

Butiksnytt
Nytt mode- och inredningskoncept till Växjö

Butiken följer på den första etableringen i Jönköping.

Jobb & Karriär
Kliver in i ny roll hos Lindex

Landschef blir kedjans försäljningsdirektör.

Björn Borg avslutar i fin form

Rörelseresultatet ökade med nära 30 procent i fjol.

Nyhetsbrev

Naturnära och långsiktigt

Möt Lisa Thörnqvist som omsorgsfullt väljer ekologiska och naturnära material i en finstämd palett till nystartade varumärket Ores.

Arkiv

Retrostrumpbyxor för en modern värld

Terezia Prazska lanserar klassiska tjeckiska barntajts med hängslen i Sverige under märket Silly Silas.

Så sålde Sportamore

Lindex digitala satsning över förväntan

Modekedjan uppges vara nöjd med närvaron på Asos.

XXL tappar chef

Opinionsbildare inom hållbart mode prisas

Hon är Sveriges Second Hand Profil 2019.

Starkt kvartal för Boozt: "Skalfördelar förbättrar tillväxten"

Plus

”Ge kunden upplevelser”

Barnklädeskedja upplevs mest grön

Polarn O. Pyret kammade hem utmärkelse för nionde året i rad.

Satsar fysiskt och med e-handel i Europa

Minskad modeförsäljning för Lexington Company

Stinaa.J till Åhléns

Skomärket satsar med första återförsäljare.

Syskonduo ska ge Odd Molly ny glans

Så mycket växte e-modehandeln 2018

Tillväxten i e-modehandeln i linje med 2017, enligt e-barometern.

Karl Lagerfeld död

Här öppnar varuhusjätten outlet

Plus

Sara Danius – en stilförebild i tiden

Sportamore lägger till marknad

Ny vd till Pandora

Så ska Lager 157 charma Norge

Nya idéer för hållbar hantering av textilier

Tvärstopp för Odd Molly

Stärkt Lindex

Butiksnytt
Mer yta för Chanel

Ska stärka startups inom fashiontech

Rejält resultattapp för sportkedjan

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

E-handlare satsar på brudar

SFD: "Vårt motto är att värna den fysiska butiken"

Utmanande år för Fenix outdoor

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.128