Kappahl drar in marknadstjänst

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Kedjan omorganiserar. Joakim Holmstrand får lämna.

Kappahl ändrar om i organisationen och slår ihop marknad och retail till något som bolaget kallar Customer experience. Det betyder att marknadsdirektörstjänsten försvinner. Joakim Holmstrand som har innehaft tjänsten sedan 2013 och som har suttit i koncernledningen kommer därför att lämna bolaget.

– I omstruktureringsprocessen har vi haft en löpande dialog med Joakim Holmstrand och han har valt att avböja de möjligheter den nya strukturen öppnar upp för, skriver bolaget i en kommentar till Habit.

Tjänsten som direktör för Customer experience kommer vd och koncernchef Danny Feltmann att axla tillfälligt, tills tjänsten är tillsatt. 

Joakim Holmstrand lämnar bolaget under sommaren.

Habit har sökt Kappahl för en kommentar. 



Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Habit Modegalan
Starkt startfält i Modegalan

Här är alla 36 finalister i årets upplaga av Habit Modegalan. Den 16 november koras 13 vinnare på Berns i Stockholm.

EoE Glasses anställer två

Glasögon- och accessoarmärket rekryterar designer och kommunikationsansvarig. Därtill plockar företaget hem pr-ansvaret.

Två mässor i en

Slowfashion på hotell

Soot Sthlm öppnar tillfällig butik i Stockholm.

Så ser nya Stadium ut

Sportkedjan lanserar nytt inredningskoncept i Stockholm i veckan. I november öppnar första butiken dedikerad till juniorkonceptet. Habit har mött vd Karl Eklöf i den uppdaterade butiken på Drottninggatan.

Jobb & karriär
Happy Plugs med ny vd

Odd Mollys och Gudrun Sjödéns tidigare vd till teknikföretaget.

Pretto pr rekryterar

Arkiv

Hon kampanjar för Ellos

E-handlaren satsar klassiskt och parisiskt i höstkampanjen.

Sealife lämnar Kungsgatan

Jubilerande mössamarbete

Skoföretag poppar upp i Milano

Vagabond öppnar ännu en tillfällig butik.

Newbie till Storbritannien

Kappahl tar baby- och barnbutikskonceptet till nya marknader.

Med kroppsmått i fokus

De visar upp sig i Paris

I ASFB:s regi deltar flera svenska modevarumärken under Paris modevecka.

RFSU lanserar modemärke

Organisationen släpper kollektion som ska säljas på Colette i Paris i höst.

Här är JC-vd:ns nya giv

Efter ett tjugotal butiksstängningar rustar Stefano di Martino för ett nytt butikskoncept med totalt sex nya butiker.

Så sålde Inditex

Nysatsning för Esprit

Jobb & karriär
Stadium möblerar om

Företaget delas upp i två delar och han blir ansvarig för Stadium AB. Därtill har en ny landschef utsetts för Sverige.

Blommor, skräddat och volym

Så ser H&M Design Award-vinnaren Richard Quinns kollektion ut.

Johan Lindeberg till Habit Modebranschens Dag

Designern är en av många talare under Habit Modebranschens Dag som äger rum 6 oktober i Stockholm.

Hon ska utveckla Mood

VRG utvidgar Don Donna

Sko- och accessoarkoncernen lanserar första egna reseserien.

Hon väljer Mood

Maxjenny öppnar tillfällig butik i Stockholm.

Scorett tar över Wallenbergs

Så sålde H&M

Coaching-app ska lyfta detaljhandeln

Resultat: 400 000 färre plastpåsar

Dyrare kläder och skor

Zeta Display förvärvar norskt

Nian i nya händer

Jobb & karriär
Pr-byrå skiftar vd

Så ska blandtextilier återvinnas

Modeföretag möblerar om i styrelsen

Guess satsar i Norden

Näthandel för jackmärke

Sänd till en kollega

0.139