23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Hang Ten återlanseras i Sverige

Svenska marknaden blir först ut med det över 50 år gamla surf- och skatevarumärket.

Det är Peter Lenerius som står bakom satsningen. Hans bolag Earius International har fått rättigheterna till namnet Hang Ten och blir dessutom exklusiv distributör av varumärket i norra Europa. Sverige blir först ut redan i sommar i ett antal streetwearbutiker och e-handlare. Sedan följer Norden och norra Europa under de två kommande åren. I Sverige såldes varumärket under 1980-talet.

– Det är en stor satsning med högt uppsatta mål, vilket blir en riktigt kul utmaning för hela Hang Ten-teamet. Med ett autentiskt varumärke med så lång och häftig historia har Hang Ten alla möjligheter att lyckas bli ett av de största streetwearvarumärkena i Europa igen, säger Peter Lenerius, vd för Earius International.

Lenerius har även siktet inställt på OS i Japan 2020 då han hoppas hitta samarbeten med klubblag och landslag, då både surfing och skateboard kommer vara nya OS-sporter.

Varumärket grundades i USA, i Seal Beach i Kalifornien 1960 av Doris Moore och Duke Boyd.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|