23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Försäljningsökning för Nelly

Fjärde kvartalet och helåret slutade på plus för modehandlaren.

E-handelskoncernen Qliro Group, med Nelly som ett av flera varumärken i portföljen, ökade omsättningen under fjärde kvartalet – oktober till december 2016 – med 2 procent till 1 523,4 miljoner konor jämfört med motsvarande period 2015. Ren e-handel stod för 1 474,8 miljoner kronor medan nästan 66 miljoner konor utgjordes av finansiella tjänster.

Koncernens totala e-handelsförsäljning minskade under helåret, januari till december 2016, från 4 468,6 miljoner kronor 2015 till 4 309,2 miljoner.

Försäljningen för modee-handlaren Nelly, som innefattar Nelly.com, NLYman.com och Members.com, ökade under helåret med 4 procent till 1 243,8 miljoner kronor (1 197,0). Under fjärde kvartalet, ökade försäljningen med 9 procent till 392,3 miljoner kronor jämfört med motsvarande kvartal 2015 (358,4).

I Norden var försäljningsökningen 9 procent, vilken drevs av tillväxten i Norge och i Sverige, skriver bolaget i rapporten. I Norge berodde ökningen under fjärde kvartalet delvis av en starkare norsk krona. Andelen försäljning av egna varumärken under kvartalet ökade med 7 procent jämfört med

motsvarande period föregående år och uppgick till 44 procent. Returgraden under året låg på 33 procent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03