23948sdkhjf

Försäljningsökning för Nelly

Fjärde kvartalet och helåret slutade på plus för modehandlaren.
E-handelskoncernen Qliro Group, med Nelly som ett av flera varumärken i portföljen, ökade omsättningen under fjärde kvartalet – oktober till december 2016 – med 2 procent till 1 523,4 miljoner konor jämfört med motsvarande period 2015. Ren e-handel stod för 1 474,8 miljoner kronor medan nästan 66 miljoner konor utgjordes av finansiella tjänster.

Koncernens totala e-handelsförsäljning minskade under helåret, januari till december 2016, från 4 468,6 miljoner kronor 2015 till 4 309,2 miljoner.

Försäljningen för modee-handlaren Nelly, som innefattar Nelly.com, NLYman.com och Members.com, ökade under helåret med 4 procent till 1 243,8 miljoner kronor (1 197,0). Under fjärde kvartalet, ökade försäljningen med 9 procent till 392,3 miljoner kronor jämfört med motsvarande kvartal 2015 (358,4).

I Norden var försäljningsökningen 9 procent, vilken drevs av tillväxten i Norge och i Sverige, skriver bolaget i rapporten. I Norge berodde ökningen under fjärde kvartalet delvis av en starkare norsk krona. Andelen försäljning av egna varumärken under kvartalet ökade med 7 procent jämfört med
motsvarande period föregående år och uppgick till 44 procent. Returgraden under året låg på 33 procent.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062