23948sdkhjf

Herrmodesatsning i Göteborg

De startar herrmodevecka i Göteborg och Götaplatsen i juni.
Plaza Magazine och Plaza Uomos chefredaktör Konrad Olsson och Jonas Bergström, som tidigare bland annat arbetat med visningsveckan i Stockholm och modeeventet Giro d´stil i Florens drar igång Scandinavian Man Fashion Week, en ny modeplattform och internationell herrmodevecka som får premiär i Göteborg i början av juni 2017. Syftet är att marknadsföra skandinaviskt herrmode globalt.

–Det finns en stor efterfrågan på skandinaviskt herrmode i världen. Det handlar självklart om intressanta varumärken och spännande mode. Men det finns också något unikt attraktivt i de värden som den skandinaviska mannen står för. Det handlar bland annat om jämställdhet, hållbarhet, teknologi, mångkultur, kreativitet och sunda livsvanor. Självklart präglar dessa värden skandinaviskt herrmode, säger Konrad Olsson, medgrundare av Scandinavian Man Fashion Week i en kommentar. Han lämnar under våren de tidigare uppdragen för att fokusera på det nya projektet.

Förutom nämnda duo ska även Martin Renck och Johan Renck arbeta kreativt med evenemanget och därtill uppges responsen från Göteborgs Stad och näringslivet vara mycket positivt.
400 internationella gäster ska enligt ett pressmeddelande visats i Göteborg under ett drygt dygn för att uppleva vad som beskrivs som en ny modeupplevelse.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063