23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Fortsatt uppåt för Kappahl

Modekedjan ökade försäljningen i jämförbara butiker med 4,8 procent under första kvartalet i det brutna räkenskapsåret.

Kappahls försäljning ökade med 8,3 procent till 1 261 (1 165) miljoner kronor under första kvartalet. I jämförbara butiker ökade försäljningen med 4,8 procent. Rörelseresultatet för perioden uppgick till 144 (117) miljoner kronor och rörelsemarginalen i kvartalet landade på 11,4 (10,0) procent. Resultatet efter skatt blev 107 miljoner kronor. Under kvartalet har 15 butiker renoverats och 3 nya butiker för baby- och barnkonceptet Newbie öppnats.

I rapporten skriver vd och koncernchefen Danny Feltmann att kedjan är inne i ett intensivt utvecklingsskede och arbetet med sortimentet och de digitala tjänsterna samt e-handeln ska utvecklas vidare.

Kedjan har anställt en ny landschef för Polen och ska arbeta med att stärka Kappahl i regionen när nuvarande åtgärdsprogram är slutfört vilket beräknas vara under andra kvartalet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109