23948sdkhjf

Fortsatt uppåt för Kappahl

Modekedjan ökade försäljningen i jämförbara butiker med 4,8 procent under första kvartalet i det brutna räkenskapsåret.
Kappahls försäljning ökade med 8,3 procent till 1 261 (1 165) miljoner kronor under första kvartalet. I jämförbara butiker ökade försäljningen med 4,8 procent. Rörelseresultatet för perioden uppgick till 144 (117) miljoner kronor och rörelsemarginalen i kvartalet landade på 11,4 (10,0) procent. Resultatet efter skatt blev 107 miljoner kronor. Under kvartalet har 15 butiker renoverats och 3 nya butiker för baby- och barnkonceptet Newbie öppnats.

I rapporten skriver vd och koncernchefen Danny Feltmann att kedjan är inne i ett intensivt utvecklingsskede och arbetet med sortimentet och de digitala tjänsterna samt e-handeln ska utvecklas vidare.

Kedjan har anställt en ny landschef för Polen och ska arbeta med att stärka Kappahl i regionen när nuvarande åtgärdsprogram är slutfört vilket beräknas vara under andra kvartalet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063