23948sdkhjf

Branschnära utbildningar

Under nästa år lanseras utbildningsplattformen Fashion Business Academy. Programmet smygstartades i höstas och vänder sig till både etablerade och nystartade mode- och designföretag.
Som Habit tidigare skrivit om så lanseras en pilotutbildning för design- och modeföretag, Fashion Business Academy under nästa år. Därtill tillkommer fristående seminarieserier och workshops. Fokusområden är internationalisering, juridik, hållbarhet, omvärldsanalys, digitalisering och kommunikation och grundare och initiativtagare är Agenturföretagen/Trade Partners Sweden och Swedish Fashion Council med stöd från Tillväxtverket.

– Behovet av affärsinsikter och exportstöd är stort för den svenska modebranschen och vi är stolta över att kunna skapa en stark plattform som möter dessa behov. Fashion Business Academy och Stockholm Fashion District blir en fysisk samlingsplats för branschen, säger Helena Waker, programansvarig för Fashion Business Academy tillika vd för Agenturföretagen/Trade Partners Sweden och Stockholm Fashion District i Nacka strand i en kommentar.

Förutom att erbjuda utbildningar och stöd till redan etablerade företag innefattar plattformen även stöttning bland annat i form av matchmaking för de sju nyetablerade modevarumärkena som är vinnare av Swedish Fashion Talents 2017 som drivs av Swedish Fashion Council.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.401