23948sdkhjf

Noa Noa lägger om strategin

Verksamheten kommer i framtiden att fokusera på multibrandbutiker.
Noa Noa kommer att överge monobrandbutikerna och i stället komplettera det egna varumärket med externa varumärken. Det säger bolaget vd Henrik Aaen Kastrup till danska Finans som Dansk Mode & Textil citerar.

I dag driver bolaget 76 butiker, varav cirka hälften drivs i egen regi, resten är franschisebutiker. Butikerna har blivit färre. Bara i år har 16 stängningar skett. Dessutom har 40 procent av andelen anställda avskedats, enligt Dansk Mode & Textil. För det har gått knackigt för bolaget de senaste åren. Enligt senaste årsredovisningen redovisas en omsättning på 210 miljoner danska kronor, vilket är ett tapp på 100 miljoner. Underskottet är nästan 50 miljoner kronor.

Henrik Aaen Kastrup spår att bolaget tappar omsättning även i år, men att verksamheten därefter ska växa igen.

– Vi är på väg tillbaka till rötterna med vårt varumärke och står med en sundare verksamhet än för två år sedan, säger han till tidningen.

Framöver blir det som sagt ett ökat fokus på grossistverksamhet när butikerna ska plocka in fler varumärken.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063