23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

MQ omnikanalsatsar

På fredag introducerar MQ online-shopping i butiken på Norrlandsgatan i Stockholm. Under våren ska omnikanalkonceptet rullas ut i samtliga av kedjans butiker.

På fredag introducerar MQ digital shoppingsupplevelse i den fysiska butiken på Norrlandsgatan 10 i Stockholm. Under våren ska e-handel introduceras i samtliga av kedjans butiker. Det blir en ”utbyggnad” med tusentals digitala kvadratmetrar som ska erbjuda ett bredare sortiment och öka valmöjligheterna för kunderna.

- Vårt nya onlinekoncept tillåter besökaren att handla direkt via storskärm eller tablets i butik. I vår integrerade omnihörna får kunden även möjlighet att se exempel och kan klämma och känna på några av våra webbexklusiva modeplagg, som kommer att uppdateras i samband med varje ny kampanj. Vår fysiska butik på Norrlandsgatan är bara 342 kvm men genom vårt nya onlinekoncept kan vi nu – direkt i butik – erbjuda hela vårt sortiment med tusentals modeplagg som annars skulle uppta en yta av 8000 kvm, säger Jens Axelsson, omnichannel- och marknadschef.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.142