23948sdkhjf

Lyckosamt år för MoS

I helgen firar Mall of Scandinavia i Solna ett år och hittills har centrumet lockat nära 14 miljoner besökare.
Mall of Scandinavia öppnade den 12 november 2015 har sedan invigningen lockat 13,8 miljoner besökare. Därtill uppger centrumledningen att försäljningen varit stark under året.

– Mall of Scandinavia har snabbt etablerat en mycket hög nivå på både försäljning och besökare redan under sitt första år. Nu höjer vi våra framtidsprognoser, säger Lars-Åke Tollemark, vd för köpcentrumägaren Unbail Rodamco i Norden i en kommentar.
Centrumet rymmer 224 butiker fördelat på 101 000 kvadratmeter och butiker som tillkommit under 2016 är Aesop, Efva Attling, Mac Cosmetics och popup-butiker för Ellos Home och NA-KD. Under kommande år ska 10 till 15 nya varumärken tillkomma och därtill väntas ett antal tillfälliga butiker.
Som Habit tidigare uppgett ska centrumets öppettider att förlängas till klockan 21 alla vardagar i veckan vid årsskiftet.

Läs en längre intervju med Lars-Åke Tollemark om Mall of Scandinavias första år och framtida utveckling i nästa nummer av Habit.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078