23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Black Friday spås växa

Hälften av e-handelsföretagen väntas genomföra aktiviter under dagen som infaller den 25 november. Allt fler hoppar på shoppingfenomenet med riktade aktiviteter.

Enligt Postnord väntas cirka hälften av e-handelsföretagen i Sverige hitta på olika shoppingstimulerande aktiviteter i samband med Black Friday. Det är en rejäl ökning från 2015 då cirka 30 procent uppgav att man satsade särskilt på dagen. Konsumenterna väntas vara redo att fynda, åtminstone den yngre generationen som är väl förtrogen med det amerikanska konceptet som traditionsenligt infaller i samband med Thanksgiving-helgen i USA.

– Under Black Friday har många svenska konsumenter tidigare fyndat från utländska sajter. Men i takt med att allt fler svenska detaljister satsat på Black Friday finns det inte lika stor anledning för svenska konsumenter att söka sig utomlands. Vi behåller alltså konsumtionen i Sverige. I år spår vi en ännu större volymökning under Black Friday, säger Carin Blom, detaljhandelsanalytiker på Postnord.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094