23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Varumärke för barn blir kedja

Kappahl fortsätter att satsa på Newbie. Denna gång i ytterligare ett köpcentrum.

Än så länge finns det inga citybutiker för Kappahls eget varumärke Newbie. I stället fortsätter bolaget att satsa i köpcentrumlägen, härnäst i Emporia. Det blir den femte butiken i ordningen, vilket också betyder att Kappahls eget varumärke har uppnått kedjestatus.

– Den nya butiken är ett kvitto på framgången med Newbie, och att konceptet tas väl emot av våra kunder, skriver Kappahls landschef

Anna-Karin Holck

i en kommentar.

I sin bokslutskommuniké i mitten av oktober skriver bolaget att konceptet ska utvärderas för vidare expansion. Det gäller även Hampton Republic.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063