23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Två-procentig ökning för Nelly.com

Här ökade Nelly mest.

Qliro group med Nelly, Lekmer, Gymgrossisten, Cdon och Qliro Financial Services i portföljen, minskade sin omsättning med 1 procent till 917,1 miljoner kronor under tredje kvartalet, juli till september, jämfört med motsvarande period i fjol. Rörelseresultatet (EBITA) uppgick till –12,7 miljoner kronor (–18,5), vilket gav en rörelsemarginal på –1,4 procent. Under kvartalet såldes Trettio AB.

Modee-handlaren Nellys försäljning, där även NLYman.com och Members.com ingår, ökade under perioden till 252,5 miljoner kronor (246,5) medan rörelseresultatet vände från –7,4 miljoner kronor till 7,0. Tillväxten var särskilt stark i Sverige och Norge och bidrog till kvartalsökningen, medan försäljningstapp utanför Norden bidrog till dämpad tillväxt, enligt bolagets rapport. Andelen försäljning av egna varumärken ökade med 6 procentenheter till 38 procent (32).

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079