23948sdkhjf

Två-procentig ökning för Nelly.com

Här ökade Nelly mest.
Qliro group med Nelly, Lekmer, Gymgrossisten, Cdon och Qliro Financial Services i portföljen, minskade sin omsättning med 1 procent till 917,1 miljoner kronor under tredje kvartalet, juli till september, jämfört med motsvarande period i fjol. Rörelseresultatet (EBITA) uppgick till –12,7 miljoner kronor (–18,5), vilket gav en rörelsemarginal på –1,4 procent. Under kvartalet såldes Trettio AB.

Modee-handlaren Nellys försäljning, där även NLYman.com och Members.com ingår, ökade under perioden till 252,5 miljoner kronor (246,5) medan rörelseresultatet vände från –7,4 miljoner kronor till 7,0. Tillväxten var särskilt stark i Sverige och Norge och bidrog till kvartalsökningen, medan försäljningstapp utanför Norden bidrog till dämpad tillväxt, enligt bolagets rapport. Andelen försäljning av egna varumärken ökade med 6 procentenheter till 38 procent (32).
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063