23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Swedish Hasbeens gör Hasjeans

Träskoföretagets grundare och designer Emy Blixt lanserar jeans och har tagit hjälp av Hope-grundaren.
Emy Blixt

som i fjol nådde en omsättning på 47 miljoner kronor med skomärket Swedish Hasbeens ger sig in i denimsegmentet med det nya varumärket Hasjeans. Jeansen har hon designat själv och tagit hjälp med produktion av

Stefan Söderberg

, en av grundarna till Hope. Söderberg är samtidigt aktuell med denimmärket Adnym Atelier med Frippe Persson och Johni Tadi som lanserades nyligen.

– Inspirationen till Hasjeans är hämtad från värderingar från Swedish Hasbeens träskor; naturlig, retrodesign och hög kvalitet, säger Emy Blixt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094