23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så vill Indiska höja kvaliteten

Modekedjan fortsätter att satsa sig ut krisen. Nu gör Christopher Bastin, kreativ chef, avtryck med en kollektion som ska bidra till att höja kvaliteten på utbudet.

Indiska lanserar i november en vinterkollektion som är tillverkad i hundra procent kashmir, vilket sker för första gången. Tröjor, mössor och halsdukar ingår i kollektionen. Priserna ligger på mellan 299–799 kronor. ”Kollektionen är en del av livsstilsföretagets satsning på att arbeta mer med naturmaterial och att höja kvalitén”, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

– Indiska har en lång tradition av att arbeta med naturmaterial, och den här kollektionen är ett naturligt steg i att återgå till att arbeta betydligt mer med material som bomull, linne och siden. Cashmere känns som en självklar del i Indiskas sortiment, både på grund av dess ursprung från Indien och dess fantastiska egenskaper, säger

Christopher Bastin

, kreativ chef Indiska.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094