23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Indiska tror på skönhet

Kedjan satsar på ett helt nytt segment.

Bolaget, som är under rekonstruktion, gör som flera andra klädkedjor; breddar sig med skönhetsprodukter. En serie produkter för kroppen, som säljs i samtliga butiker och på nätet, är enligt bolaget ”en del av Indiskas kommande satsning inom kategorin wellness”.

På Habits fråga om varför Indiska väljer att satsa på välbefinnande-produkter svarar bolagets presskontakt,

Linnéa Gunnarsson

, att Indiska är ett livsstilsföretag och att satsningen ”är en av våra långsiktig planer”. Förutom skönhetsserien kommer konsumenten att hitta teer och choklad samt doftpinnar och ljus i butikerna.

”Fokus just nu är fortfarande att få rull på klädförsäljningen, men wellness är en del av vårt livsstilskoncept. Även då vi fortfarande är inne i rekonstruktion satsar vi självklart framåt […].”, skriver hon.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079