23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Trio bakom nytt denimmärke

Med lång och gedigen erfarenhet från modebranschen i bagaget har en namnkunnig trio skapat ett nytt svensk denimvarumärke. Lansering sker i butik i november.

Frippe Persson, Johni Tadi och Hope-grundaren Stefan Söderberg har skapat jeansvarumärket Adnym Atelier. Med bakgrund från Wrangler, Acne Studios, Levi´s och Hope så har grundarna gedigen erfarenhet av modebranschen och denim. Första kollektionen innefattar jeans i sex silhuetter, unisexmodeller, och därtill finns ett urval av överdelar.

– Vi vill lyfta uppfattningen av hur ett par jeans kan se ut och upplevas genom nya silhoutter och materialval. Produkter ämnade för en ny generation där du bestämmer hur du vill bära det. En modern hybrid mellan jeans och mode, säger Stefan Söderberg, medgrundare och designer i ett pressmeddelande.

Första kollektionen lanseras i november hos utvalda återförsäljare som Jus, Aplace, C-Store och Volt-butikerna.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109