Det nya e-handelssatsningen, som Habit skrev om redan i somras, heter Man of a kind och lanseras till en början i Sverige i dag, torsdag. E-konceptet blir ett nytt affärsområde i koncernen som i övrigt består av Brothers, Polarn O Pyret och Departments & Stores.
Oscar Åsman har utsetts till operativ chefmedan
Magnus Håkansson, koncernchef för RNB, är ordförande.
Sortimentet i webbshoppen består av herrvarumärken i premiumsegmentet som Corneliani, Ermenegildo Zegna, Hugo Boss, Eton, Jil Sander, Kenzo och Paul Smith, enligt bolagets pressmeddelande.
Webbshoppen ska utöver försäljning av herrkläder erbjuda ”kompletterande tjänster” som made-to-measure och stilrådgivning.
– Med ett stort antal exklusiva varumärken inom herrmode […] samt kompletterande premiumtjänster möter vårt erbjudande ett behov utan någon direkt jämförbar konkurrens från andra e-handelsaktörer, säger
.