23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

RNB vill ta andelar på nätet med nytt koncept

Modekoncernen ger sig in i konkurrensen om e-handelskunden med en webbshop i premiumsegmentet för herrar.

Det nya e-handelssatsningen, som Habit skrev om redan i somras, heter Man of a kind och lanseras till en början i Sverige i dag, torsdag. E-konceptet blir ett nytt affärsområde i koncernen som i övrigt består av Brothers, Polarn O Pyret och Departments & Stores.

Oscar Åsman har utsetts till operativ chef

medan

Magnus Håkansson

, koncernchef för RNB, är ordförande.

Sortimentet i webbshoppen består av herrvarumärken i premiumsegmentet som Corneliani, Ermenegildo Zegna, Hugo Boss, Eton, Jil Sander, Kenzo och Paul Smith, enligt bolagets pressmeddelande.

Webbshoppen ska utöver försäljning av herrkläder erbjuda ”kompletterande tjänster” som made-to-measure och stilrådgivning.

– Med ett stort antal exklusiva varumärken inom herrmode […] samt kompletterande premiumtjänster möter vårt erbjudande ett behov utan någon direkt jämförbar konkurrens från andra e-handelsaktörer, säger

Magnus Håkansson

.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.089