23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Starkt andra kvartal för Odd Molly

Omsättningen ökade med 44 procent. Egen retail och e-handel driver tillväxten.

Under april till juni ökade omsättningen från fjolårets 57 miljoner kronor till 81 miljoner. Rörelseresultatet stärktes från en förlust på 6,2 miljoner kronor till –2,5 miljoner.

Under första halvåret, januari till juni, uppgick omsättningen till 199 miljoner kronor, en ökning med med 27 procent jämfört med motsvarande period i fjol – all-time-high på tolv månaders basis, enligt bolaget. Rörelseresultatet uppgick till nästan 6 miljoner kronor (3,3).

I kvartalsrapporten förklarar vd

Anna Attemark

de starka siffrorna med ett förbättrat sortiment, ökad kontroll och kundfokus i distributionsledet, egen nätförsäljning och fler egna butiker. Ett arbete som har pågått under de senaste fyra åren.

I maj öppnade Odd Molly sin första butik i Norge – på Karl Johans gate i Oslo, och i juni öppnades ytterligare en i Vail, USA, via en lokal återförsäljare.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.089