23948sdkhjf

Varumärke för ledig livsstil

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

En trio med lång och gedigen erfarenhet från modebranschen har skapat nya varumärket Wacay som lanseras till våren.

Trion Magnus Liljeblad, Jonas Eriksson och Evelina Bryngelsson lanserar till våren 2017 varumärket Wacay Weekend Adventure Company. Magnus Liljeblad kommer närmast från posten som vd för Sportmanship AB medan Jonas Eriksson och Evelina Bryngelsson arbetar för Lance Designbyrå och har lång erfarenhet av design, produktion, distribution och försäljning från några av Nordens största varumärken och butikskedjor. Jonas Eriksson var med och grundade bland annat Pace Jeans. Det nya varumärket ska hålla över tid och trender och innefatta kläder och hemtextil

Till sin hjälp har företaget tagit in digital kompetens från Wellstreet som blir varumärkets första externa investerare och som ska arbeta aktivt med en digital satsning.

– Vi är mycket stolta att Wellstreet ser samma potential i marknaden som vi har identifierat. Med hjälp av Wellstreet kommer vi nu lägga fullt fokus på vår digitala satsning E-tail in Retail som även fysiska butiker kommer att dra nytta av, säger Magnus Liljeblad, medgrundare av varumärket i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Presskontakterna

Från Thomas Sabo till pr- och kommunikationsbyrån.

JC i konkurs – då hämtar WeSC tillbaka varor

JC ansöker om konkurs

I tisdags avbröts rekonstruktionen och på torsdagen ansökte bolaget om konkurs.

Plus

Med blick för snabba affärer

På sex år har Chiquelle nått 40 miljoner kronor i omsättning. Så här bygger vd Pouya Boland e-handelsbolagets framgångar.

Frank Dandy växer digitalt

Butiksnytt
Jumperfabriken väljer varuhus

Fortsätter öppna pop up-butiker för att nå nya kunder.

Nyhetsbrev

Butiksnytt
& Other Stories öppnar Varuhuset

En blinkning till en tidigare hyresgäst.

Arkiv

Blankdays testar USA – öppnar pop up i New York

Ska etableras internationellt.

H&M bjuder på transparens på produktnivå

Jobb & Karriär
Nya chefer hos Indiska ska bidra med digital kompetens

Stockmann sänker prognos

"Konsumenten vilseleds om hållbar bomull"

Snedvriden konkurrens när ickehållbar bomull marknadsförs som hållbar, enligt färsk debattartikel.

JC avslutar rekonstruktionen: "syftet antas inte bli uppnått"

Studio för Eduards Accessories

Daniel Wellington ökar utdelningen

Trög utveckling för Åhléns modedel

Kappahl nyöppnar med showroom och nya Kids-konceptet

Modekedjan nyöppnar butik i Göteborg med senaste tillskottet och satsar därtill på showroom.

Plus

Only på butiksoffensiv i Sverige

Danska Only Stores storsatsar med flera hundra butiksöppningar i Europa och ett femtiotal i Sverige. – Vi tror på fysisk retail, säger Jens Kristian Holberg, regionchef på Only Stores i Sverige.

Plus

Hundraåring återuppstår i Kiruna

När Kirunas stadskärna rivs och en ny byggs, väntar en ny era för handlarna. Följ med till staden som genomgår en världsunik omvandling.

Jobb & Karriär
Från NA-KD till Yaytrade

Marknadsplatsen rekryterar från modehandlaren.

Tre modebutiker i Helsingborg i konkurs på kort tid

Så mycket ska Sportamore växa

Stärkt Nelly – ökad omsättning och förbättrat resultat

Danska Zizzi sålt

Återvinn med Arket

Jobb & Karriär
Hon ska arbeta med Morris Stockholm

Bättre än väntat för Zalando – positiv vinstvarning

Lämnar Sealife för Improove

Vilka vinner i år? - gör din röst hörd

Lågprismodekedja i konkurs

Prisad modeduo inspireras av eget bröllop

Datum för tre kommande CFW släppta

Levi Strauss planerar öppna 100 butiker

Föreslås till skohandlaren

Prisas av Divas och Svenskt Sportforum

H&M inför beloppsgräns för fri frakt

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.127