23948sdkhjf

Varumärke för ledig livsstil

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

En trio med lång och gedigen erfarenhet från modebranschen har skapat nya varumärket Wacay som lanseras till våren.

Trion Magnus Liljeblad, Jonas Eriksson och Evelina Bryngelsson lanserar till våren 2017 varumärket Wacay Weekend Adventure Company. Magnus Liljeblad kommer närmast från posten som vd för Sportmanship AB medan Jonas Eriksson och Evelina Bryngelsson arbetar för Lance Designbyrå och har lång erfarenhet av design, produktion, distribution och försäljning från några av Nordens största varumärken och butikskedjor. Jonas Eriksson var med och grundade bland annat Pace Jeans. Det nya varumärket ska hålla över tid och trender och innefatta kläder och hemtextil

Till sin hjälp har företaget tagit in digital kompetens från Wellstreet som blir varumärkets första externa investerare och som ska arbeta aktivt med en digital satsning.

– Vi är mycket stolta att Wellstreet ser samma potential i marknaden som vi har identifierat. Med hjälp av Wellstreet kommer vi nu lägga fullt fokus på vår digitala satsning E-tail in Retail som även fysiska butiker kommer att dra nytta av, säger Magnus Liljeblad, medgrundare av varumärket i en kommentar.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Trio till Eivy

De är nya hos sportmodeföretaget och kommer in med kompetens från bland andra Sportamore, Skincity och Wakakuu.

Butiksnytt
Här öppnar XXL

Jobb & Karriär
"Jag är en bra parhäst till entreprenörer"

Hon går från reklambyråvärlden till en nyinrättad post hos modeföretaget.

H&M nära förväntningarna

Modekoncernens försäljning steg med 6 procent under fjärde kvartalet.

Så vill Scorett uppmana till hållbar konsumtion

Jobb & Karriär
Hon har bytt roll hos sportmodeföretaget

Nyhetsbrev

Balenciaga à la Provrummet

Arkiv

Vill skapa skoklassiker

Handeln förväntas stå emot lågkonjunkturen

Kedjan som är mästare på inspiration

En temporär blomavdelning, selektiva designsamarbeten eller popup-gästspel av små nischmärken. Resultatet blir en modedestination som kunderna älskar och konkurrenterna avundas.

Ny designutbildning i Åre

Gina Tricot expanderar till Kina - ökar digitalt fokus

Lanseras nu i Kina med hjälp av webbutik, sociala medier och pop up-butik.

Our Legacys väg mot toppen

Cristopher Nying har satt svenskt herrmode på världskartan. Habit har besökt Our Legacy på Östermalm i Stockholm för en exklusiv inblick i designarbetet.

Jobb & Karriär
Finansdirektör blir tillförordnad vd

I väntan på att Elisabeth Peregi tillträder som ny vd för Kappahl kliver han in som tillförordnad.

Schnayderman's hjälpande hand

Stockholmsbaserat modemärke väcker liv i klassisk kampanj och skänker pengar till organisation.

Här är årets modejulklapp

Efter fokus på överkroppen med fuskpäls, poncho och lättviktsdunjackan flyttar Svensk Handel Stil sig nedåt.

Från RMPR till Presskontakterna

Modemässa med hållbart i fokus

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

E-handelsjätten tar ytterligare ett kliv in på den svenska marknaden.

Ritar skor och kläder åt H&M

Modekedjan i svenskt sko- och klädsamarbete. Kollektionen innehåller även plagg och skor till barn.

Pris till kreativ chef

Han är Årets Designer när tidningen Café får välja.

Skandinaviskt under ett tak

Lanserar leveranstjänst för kläder i 36 svenska städer

Så sålde Inditex

Hon ska guida till rätt klapp

Julklappar för 23 miljarder

Plockar in ny kompetens

Jobb & Karriär
Hon byter byrå

Denimmässa till Milano

15 butiker till Hede Fashion Outlet

Nya i Gallerian

Noa Noas vd lämnar

Kraftig ökning av konkurser

Outdoormärke får ny ägare

Hon vann H&M Design Award

Åhléns drar igång nytt affärsområde

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.168