Nilson group storsatsar med konceptet Feetfirst där Din sko, Ecco, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports och Skopunkten finns under samma tak. Fram till år 2020 ska 40 butiker öppna, enligt ett pressmeddelande från bolaget. Samtidigt gör koncernen en satsning på omnikanal och lanserar en ny sajt för konceptet för att tydliggöra kopplingen mellan de fysiska butikerna och nätet. Av samma anledning byter kundklubben namn till Feetfirst friends. – Feetfirst knyter ihop e-handeln och det fysiska butiksnätet och blir ett första steg i en större omnichannel-satsning, säger vd på Nilson group, i pressmeddelandet. Habit har sökt Mats Nilsson för en kommentar.
Nilson group satsar stort på Feetfirst
Skokoncernen har planer på att öppna 40 fullkonceptsbutiker fram till 2020.
Nilson group storsatsar med konceptet Feetfirst där Din sko, Ecco, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports och Skopunkten finns under samma tak. Fram till år 2020 ska 40 butiker öppna, enligt ett pressmeddelande från bolaget. Samtidigt gör koncernen en satsning på omnikanal och lanserar en ny sajt för konceptet för att tydliggöra kopplingen mellan de fysiska butikerna och nätet. Av samma anledning byter kundklubben namn till Feetfirst friends. – Feetfirst knyter ihop e-handeln och det fysiska butiksnätet och blir ett första steg i en större omnichannel-satsning, säger vd på Nilson group, i pressmeddelandet. Habit har sökt Mats Nilsson för en kommentar.