23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Göteborgsmärke lanserar Svanenmärkta plagg

Velour by Nostalgi tar ett samlat grepp för att göra hållbara kollektioner.

Velour by Nostalgi vill leverera ”klassiskt hållbart mode”. Som en del i det arbetet lanserar herrmodevarumärket i år och under nästa år Svanenmärkta jeans och chinos. Distributionen sker genom bolagets egna kanaler och till utvalda återförsäljare.

– Vi strävar mot att göra hela kollektionen hållbar och /…/ har en övergripande ambition och vision att vara ett ansvarsfullt klädmärke, skriver grundaren och kreative chefen

Per Andersson

i ett pressmeddelande.

Till sin hjälp har de knutit

Johan Hall

, med bakgrund hos bland annat Tiger jeans, Lee och Wrangler, till sig. Hans roll är försäljningschef.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.09