23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Anrik skjortfabrik satsar på nätet

Nätet ska lyfta lönsamheten och försäljningen. Skjortfabrikanten Oscar of Sweden i Borås har rekryterat ny vd med uppgift att bygga en ny strategi.

Nättidningen Teko.se har intervjuat Stefan Georgsson, ny vd för Oscar of Sweden i Borås.

Företaget ägs sedan förra året av den estländska skjorttillverkaren Sangar, och nu är det dags för ett omtag: omsättningen ska öka från dagens 40 miljoner.

– Jag fick jobbet som VD för att bygga en hållbar strategi som lyfter lönsamhet och skapar tillväxt. För att uppnå det behöver vi fler kunder. Det viktigaste just nu är att öka försäljningen ännu mer i Sverige. Våra ägare, Sangar i Estland, säljer Oscar of Swedens skjortor i sina egna butiker, säger Stefan Georgsson till Teko.se.

Nu arbetar man på att bygga upp nätförsäljningen på en sajt som kontinuerligt förbättras, och nästa steg blir att öka exporten. Företaget har i dag försäljning i Norge, England, Irland, Kanada och Finland. Nu hägrar Tyskland och Polen där man bedömer att det finns ett stort sug efter kvalitetsskjortor.

Dagmar Forne/ Dagens Handel

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062