23948sdkhjf

Stark start för Fenix Outdoor

Fjällrävens expansion är draglok under bolagets första kvartal.
Nettoomsättningen för Fenix Outdoor uppgick under januari–mars till 108 miljoner euro jämfört med 102 miljoner för motsvarande period i fjol. Rörelseresultatet uppgick till 12,7 miljoner euro jämfört med förra årets 3,5 miljoner, och rörelsemarginalen till nästan 12 procent (3,4).

Fjällräven har bidragit till den ökande omsättningen och Nordamerika är den marknad som växer snabbast, skriver bolagets vd, Martin Nordin, i en kommentar till kvartalsrapporten. Även butikskedjan Naturkompaniet i Sverige redovisar ett starkt kvartal, enligt rapporten.

I Fenix Outddor ingår bland annat varumärkena Fjällräven, Tierra och Primus, och detaljisterna Naturkompaniet, Partioaitta och Globetrotter.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.066