23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Uppåt för etikettföretaget

Nilörngruppen, som gör etiketter för mode- och konfektionsbranschen, ökade både omsättning och resultat första kvartalet.

Nilörngruppen, som bland annat säljer etiketter till modeindustrin, redovisar en orderingångsökning på 9 procent för det första kvartalet. Omsättningen steg med 9 procent samtidigt som rörelseresultatet fördubblades till 9,5 miljoner kronor.

”Året har börjat starkt, till och med något bättre än vad jag räknat med”, skriver Nilörns vd Claes af Wetterstedt i rapporten.

Han skriver vidare att bolaget ökade säljinsatser har gett effekt i det första kvartalet och att bolaget därför fortsätter att ta marknadsandelar. Claes af Wetterstedt skriver även att 2016 har ”goda förutsättningar för att bli ett ytterligare bra år.”

Nyhetsbyrån Direkt/Dagens Handel

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063