23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Hon är branschens superkommunikatör

Tidningen Resumé utsåg under tisdagen Sverige bästa kommunikatörer. En profil i modebranschen vann pris.

Lina Söderqvist, tidigare marknadschef på Björn Borg och i dag marknadschef på Åhléns, kammade hem pris under gårdagen. Hon prisas för sitt arbete hos varuhuset och

kampanjerna

med transmodellen Lea T, kvinnor som bär hijab och världens snabbaste 70-åring. Den senaste kampanjen fokuserar på fyra personer över 50 år som vill klä sig som de vill.

– Vi är ett varuhus för alla, men nu visar vi också det i kommunikationen. Oavsett vem man är, vart man kommer ifrån, när man kom hit, hur gammal man är, vem man väljer att älska eller hur man definierar sin könstillhörighet så respekterar vi dig och välkomnar dig till oss. Vi är för alla och menar det på riktigt. Alla gillar inte det, men då får det vara så, säger

Lina Söderqvist

till Resumé.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062