23948sdkhjf

Mer hållbar information från Åhléns

Varuhuskedjan väljer att hållbarhetsrapportera kvartalsvis för att möta efterfrågan på information och insyn.
Åhléns inför kvartalsvisa publiceringar av hållbarhetsrapporter för att möta efterfrågan på vad varuhuskedjan gör på området och öka insynen om hur, var och av vad och vem produkterna är tillverkade, något som också kunderna ofta efterfrågar i kundundersökningar och i samtal till kedjans kundtjänst.
- Konsumenterna har blivit mer medvetna och mer insatta i hållbarhetsfrågor på en generell nivå, men deras kännedom om Åhléns specifika insatser kunde vara större. Till exempel vill vi att ännu fler ska känna till och låta sig vägledas av vår egen kvalificerade miljömärkning Bra Val. Vi strävar efter att vara ett medvetet varuhus, och vill vara närvarande med initiativen och hjälpa konsumenten att handla på ett sätt som är mer hållbart, säger Anita Falkenek, hållbarhetschef för Åhléns i en kommentar.

Rapporten för årets första kvartal publiceras den 21 april och handlar bland annat om vad varuhuskedjan gör för att minska antalet mellanförpackningar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063