23948sdkhjf

Verksamheten har brustit

Enligt handlingar som Habit har tagit del av framgår det att JC:s verksamhet har haft tydliga brister.
Att få till stånd en ny organisation efter förre ägaren, Retail and Brands, har både tagit lång tid samt ”förbrukat mer resurser än planlagt”, skriver bolaget i sin ansökan om företagsrekonstruktion till tingsrätten. En direkt följd av det är att den dagliga driften har varit eftersatt, står det fortsättningsvis. ”Bristfälliga interna processer ” har lett till försämrad lönsamhet och högre kapitalbindning. Även administrationen av fakturor och rapportering har släpat efter. Detta i sin tur har ”försvårat bolagets verksamhetsstyrning och likviditetsplanering”.

Vidare förklarar bolaget att det har saknats transparens och ”tillförlitlighet i beslutsunderlagen”.

Från den 1 januari till 31 december uppgick omsättningen till 447 miljoner kronor och förlusten till lite över 100 miljoner kronor.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063