23948sdkhjf

Ny strategi för WeSC

Klädföretaget satsar på sju egna butiker på fokusmarknaderna.
WeSC tar ut ny kurs efter bolagets förändring av kollektionerna med nya kreativa chefen Carin Wester i spetsen. I samband med att bolaget förvärvade The Shirt Factory i december i fjol kunde Habit berätta om WeSC:s planer att växa med nyetablerad retail från dagens två Sverigebutiker. Enligt Johan Heijbel skulle lärdomar tas från The Shirt Factorys mångåriga erfarenheter på området.

Nu skrider alltså WeSC till handling och satsar på nya butiker både i Sverige, USA och Storbritannien. Den första öppningen sker i PK-huset i Stockholm redan i juni. I USA planeras två butiker och i Storbritanniens huvudstad en butik. Öppningarna ska ske inom loppet av cirka ett år, enligt bolaget. I samband med den nya retailstrategin har ett nytt butikskoncept tagits fram.

Ett led i att ytterligare förbättra marginalerna ser bolaget över det internationella distributörsnätet. Fokus kommer framgent att ligga på ”de distributörer som driver WeSC konceptbutiker” eftersom de är betydelsefulla för varumärkesutvecklingen.

Samtidigt ser bolaget över The Shirt Factorys möjligheter till nya butiker och att öka försäljningen genom WeSC:s säljorganisation i USA och Storbritannien.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.312