23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Varumärkena som ger Hansa energikick

Nu är det klart att COS, & Other Stories, Whyred , Gant, Lexington, Monki, Boomerang och Weekday öppnar i citygallerian Hansa i Malmö.

– Det är glädjande att flera nya varumärken etablerar sig i Hansa och att COS och & Other Stories etablerar sina första butiker i Malmö hos oss, säger Therese Rattik, vd på Areim.

Areim förvärvade Hansa i centrala Malmö hösten 2014 med idén att förädla och utveckla ett historiskt starkt handelsläge. COS, & Other Stories, Monki, Boomerang och Weekday öppnar till hösten.

Förändringsarbetet med Hansa görs i samarbete med HEA property partner, som på Areims uppdrag ansvarar för utveckling, uthyrning och förvaltning av gallerian.

På nedre plan öppnar Ica en fullsortimentsbutik med saluhallskänsla i höst. Systembolaget flyttar ner och öppnar en ny butik med vinkällare.
Med flera restauranger blir det sammantaget en mötesplats för mat och dryck på nedre plan.

– Tillsammans med ett tydligt varumärkeskluster stärker vi nu Hansa som mötesplats för mode, mat och dryck i Malmö, säger Therese Rattik.

Sedan tidigare på plats finns kedjor som Accent, Akademibokhandeln, Boomerang, Brothers, Espresso house, Esprit. Gant, Hallbergs guld, Jerns, Kicks, MQ och Synsam.

Ylva Åkesson/ Dagens Handel

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094