23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Därför köper MQ modekedjan

Vd och koncernchef, Christina Ståhl, ser tillväxtmöjligheter inom ett segment som få satsar på.

Efter två år på vd-stolen kommunicerade i dag Christina Ståhl bolagets stora förvärv. I en kommentar till MQ:s kvartalsrapport skriver hon att bolaget nu kan ”fortsätta att utvecklas och växa som modekoncern för en kvalitetsmedveten målgrupp”. Och det är just målgruppen, kvinnor i åldern 50 plus som hon lyfter fram som en av anledningarna till köpet.

”Joy som kedjekoncept är välkänt och inarbetat hos målgruppen Kvinnor mitt i livet. Kvinnor 50+ står för över hälften av den svenska dammodemarknaden och är idag marknadens snabbast växande kundgrupp. Samtidigt har få aktörer i mode-Sverige fokuserat helhjärtat på denna köpstarka målgrupp. Vi ser därmed tillväxtmöjligheter inom detta segment som också kompletterar MQ:s målgrupp män och kvinnor i den mentala åldern 30-40 år”, skriver hon.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.111